سوگواره احلی من العسل با حضور پرشورنوجوانان دانش‌آموزحسینی ناحیه ۵ اصفهان

اصفهان (پانا) - سوگواره احلی من العسل با حضور پرشورنوجوانان دانش‌آموزحسینی ناحیه ۵ اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل با حضور پرشورنوجوانان دانش‌آموزحسینی ناحیه ۵ اصفهان

ناصر نقایی مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ در گفتگو با پانا گفت: هرساله در دهه‌ی اول ماه محرم سوگواره ای به نام احلی من العسل برگزار می شود که از حضرت قاسم ابن الحسن (ع) دانش آموزان ما الگو برداری نمایند تا با پیروی از حضرت قاسم(ع) و با پیروی از ولایت، همان اهدافی که امام حسین (ع) برای برپایی دین داشتند، ادامه دهند تا ان شاءالله پیرو اهل بیت و ادامه دهنده راه شهدا باشند.

همچنین در ادامه مسعود مهدوی کیا معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ ادامه داد: ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) ، الحمدلله مراسم احلی من العسل، چندین سال است که باشور و نشاط و با شعور امام حسینی در سراسر مدارس کل کشور برگزار می شود و اثرات بسیار زیادی دارد.

وی افزود: همه‌ دانش آموزان ما می بایست از حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و اتفاقاتی که در روز و شب عاشورا برای امام حسین (ع) و یارانشان افتاد، الگو برداری نمایند.

مهدوی کیا بیان کرد:ضمن اینکه امسال با توجه به اینکه هتک حرمت قرآن انجام شد، محوریت آن قرآن شده است و ما این عمل دشمن را محکوم می نماییم و به دشمنان اسلام می گوییم اگر کوچکترین اهانتی به قرآن شود، مردم هوشیار هستند و بیشتر از قبل ، قرآن را بزرگ می شمارند و به آن عمل می نمایند. ان شاءالله دانش آموزان هم، همین پیام و روایت را برای تمام جوانان و نوجوانان داشته باشند.

حسین هنرمندان کارشناس مسئول قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ تصریح کرد: امروز ما در خدمت دانش آموزان عزیزمان بودیم و هدف از برگزاری این سوگواره این بود که دانش آموزان بدانند که قاسم ابن الحسن ، نوجوان شجاع و رشید، چه رشادت هایی از خود نشان داد.
کارشناس مسئول قرآن عترت اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ اذعان کرد:دانش آموزان استقبال بسیار خوبی از این مراسم نمودند و بعد از پایان این سوگواره به اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای شرکت در مراسم استانی خواهند رفت و این مراسم تا نماز ظهر ادامه دارد وتمام دانش آموزان سراسر کشوردر این سوگواره شرکت می نمایند تا ان شاءالله زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم آید.

دانش آموز خبرنگاران:ستایش و ستاره کیقبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار