طنین فریادهای عاشورایی 3 هزار دانش آموز قمی در همایش «احلی من العسل»

قم(پانا)- همایش 3 هزار دانش آموز مدارس متوسطه اول و دوم قم با عنوان «احلی من العسل» و به یاد حضرت قاسم ابن الحسن(ع) امروز در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
طنین فریادهای عاشورایی 3 هزار دانش آموز قمی در همایش «احلی من العسل»

یازدهمین سوگواره عاشورایی «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور امروز ششم محرم الحرام که به یاد رشادت های حضرت قاسم بن الحسن(ع) نامگذاری شده، با مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان نوجوان در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

در مراسم فوق که با دعوت از سه هزار دانش آموز در قالب هیات های عزاداری دانش آموزی برگزار شد، مجید اسکندری از رزمندگان واحد تخریب لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در دوران دفاع مقدس، با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز کشور خاطراتی را از حماسه عاشورایی شهدای نوجوان از جمله مرحمت بالازاده، حسین کیایی نژاد و ...بازگو کرد.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این مراسم اظهار کرد: ما اگر بخواهیم جوانان و نوجوانان را از توطئه‌های دشمنان نجات بدهیم، باید عاشورا را سرمشق خود قرار بدهیم زیرا آشنایی با معارف عاشورا گنجینه‌ای است که با آن جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان خنثی و فرهنگ زیست عفیفانه نهادینه می‌شود.

وی افزود: حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله دو تن از شهیدان کربلا هستند که در سن نوجوانی قرار داشتند، الگو و سرمشق واقعی دهه هشتادی ها و نودی های قم این شهدا هستند که تجلی آن در دوران دفاع مقدس نمایان شد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش پرورش استان قم نیز در حاشیه این سوگواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) یک مدرسه دائمی دارای الگوی نجات بخش برای تمام دوران ها و قشرهای مختلف است، گفت: هیچ چیزی مانند مکتب و مرام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش نمی تواند دشمنان را در رسیدن به اهداف واهی خود ناکام بگذارد.

وی ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان و نسل جوان با مکتب امام حسین(ع) آشنا شوند باید الگوهای این مکتب به دانش آموزان معرفی شوند که سوگواره احلی من العسل با همین هدف و معرفی شخصیت شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار می شود.

در پایان این سوگواره دانش آموزان طوماری را در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد امضا کردند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار