دبیر انجمن قرآنی چهل شب چهل شهید کاشمر:

شهدا بهترین الگو برای نسل‌های آینده هستند

کاشمر (پانا) - دبیر انجمن قرآنی چهل شب چهل شهید شهرستان کاشمر گفت شهدا بهترین الگو برای نسل‌های آینده هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شهدا بهترین الگو  برای نسل‌های آینده هستند

غلامرضا آرمان طاهری در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «انجمن قرآنی چهل شب، چهل شهید یک قدمت 42 ساله از سال 1360 است و هنگامی که دوستان‌شان در جنگ شهید می‌شدند به خانه آن شهید می‌رفتند و قرآن برای روح آن شهید می‌خواندند.»

وی ادامه داد: «بدین وسیله خانواده شهید را تسلیت می‌گفتند و از همان زمان هر کدام از رزمندگان به خانه رزمنده‌ای که شهید شده، می‌رفتند و این مراسم تا به امروز ادامه پیدا کرده است و بعد از 42 سال، مسئولیت مراسم چهل شب با چهل شهید نصیب ما شده است.»

دبیر انجمن قرآنی چهل شب با چهل شهید شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه انجمن قرآنی در طول سال، جمعه شب‌ها در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود، بیان کرد: «در این دوره تابستانی به دلیل اینکه به ماه محرم و بعد ماه صفر وارد می‌شویم سعی کردیم این دوره را سریع‌تر شروع کنیم و از 26 خردادماه آغاز شد. امشب، چهلمین شب است و به پایان می‌رسد و همزمان اختتامیه آن هم برگزار می‌شود. در واقع انجمن قرآنی، چهل شب پشت سر هم در بیعت معظم شهیدان برگزار شد.»

وی ادامه داد: «شهرستان‌ها جلسات قرآنی بسیار زیادی داشتند، اما جلسات قرآنی که با معرفی شهدا باشد وجود نداشت. با توجه به اینکه ما به دنبال الگوسازی هستیم و با توجه به اینکه شهدا بهترین الگو برای نسل‌های آینده هستند، یعنی نسل‌های آینده باید بدانند که شهدا چگونه انسان‌هایی بودند و خیلی دور از دسترس نبودند، به همین خاطر این جلسه را با عنوان انجمن قرآنی چهل شب با چهل شهید برگزار کردیم.»

طاهری در پایان گفت: «استقبال از مراسم انجمن قرآنی چهل شب با چهل شهید بیشتر از سن نوجوانان است. بر این اساس سعی کردیم این دوره بعد از امتحانات باشد و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از آن داشتند.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدحسین راستگو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار