برگزاری همایش ‌بزرگ طراحی مسیر زندگی، ویژه پسران و دختران نهمی شهرستان‌قدس

شهرقدس (پانا) - همایش ‌بزرگ طراحی مسیر زندگی، ویژه پسران و دختران کلاس نهمی شهرستان قدس، به همراه اولیا در این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش ‌بزرگ طراحی مسیر زندگی، ویژه پسران و دختران نهمی شهرستان‌قدس

اولین همایش ‌بزرگ طراحی مسیر زندگی، ویژه پسران و دختران پایه نهم به همراه اولیا در سالن اجتماعات شهید دهنو شهرستان‌قدس با حضور مهدی چیوایی، مدیر آموزش و پرورش و کارشناسان مشاوره تحصیلی و جمع زیادی از دانش آموزان پایه نهم و اولیا آنها در دو زمان مجزا در سالن همایش شهید دهنو شهرستان‌قدس برگزار شد.

مهدی چیوایی، مدیر آموزش وپرورش در این مراسم بر اهمیت جایگاه خانواده در انتخاب رشته و مسیر آینده شغلی بر اساس علایق و توانایی‌های آنها تاکید کرد و افزود: این انتخاب‌ها هستند که سرنوشت ما را رقم می‌زنند و یک انتخاب درست و آگاهانه در زمان مناسب می تواند سرنوشت شغلی و زندگی اجتماعی فرزندان ما را به گونه ای رقم بزند که آنها در آینده از زندگی خود رضایت داشته و از شغل و رشته خود لذت برده و آسایش و آرامش در زندگی و امنیت شغلی را برای یک عمر تجربه کنند.

وی از اولیا دانش آموزان خواست که فرزندان خود را در جهت انتخاب هوشمندانه رشته تحصیلی با تحقیق و مطالعه در زمینه رشته های تحصیلی و شغلی برپایه استعدادها و توانمندیهای آنها و با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی کمک نمایند.

همچنین مریم‌ اسلامی‌ سرشکه، کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره آموزش‌وپرورش شهرستان‌ قدس، در اولین همایش انتخاب مسیر زندگی ویژه نهمی های دختر و پسر به همراه اولیا در شهرستان قدس با اشاره اهمیت خاص و ویژه انتخاب رشته در پایه نهم که از مهم ترین انتخاب های دانش آموزان است، عنوان کرد: این انتخاب از آن جهت اهمیت دارد که اگر متناسب با علایق و استعدادهای دانش‌آموز نباشد می تواند زمینه بی انگیزگی و افت تحصیلی را در دانش آموز فراهم کند.

اسلامی افزود: در انتخاب رشته علاوه بر استعداد و علاقه، تیپ شخصیتی دانش آموز و شرایط زندگی علی‌الخصوص همراهی و آگاهی خانواده حائز اهمیت است، به همین جهت این دو همایش بزرگ مسیر زندگی دانش آموزان به همراه اولیا خود دعوت شدند، تا در این انتخاب مهم در کنار فرزندانشان باشند.

در این کارگاه احمد خالقی، مشاور آموزش و پرورش شهرستان قدس با اشاره به اهمیت انتخاب رشته نهم توضیحاتی در مورد رشته‌های فنی و حرفه ای، کار و دانش منطقه، رشته‌های دانشگاهی، رشته‌های نظری داد، علاوه بر آن در مورد کارتابل فردی دانش‌آموز در سامانه my.medu.ir توضیح داد و در انتها دانش‌آموزان را با حرفه‌شناسی و خودشناسی و انواع تیپ های شخصیتی آشنا کرد.

همچنین در این جلسه سعی شد در خصوص اهمیت علاقه و استعداد و آشنایی با رشته و معرفی تیپ‌های شخصیتی اطلاعاتی در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها جهت انتخاب هوشمندانه و درست برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان قرار گیرد.

خبرنگار دانش‌آموز: طاها علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار