مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ورورش خبر داد:

فردا؛ برگزاری یازدهمین سوگواره احلی من العسل در مرکز ۳۲ استان و ۴۰۰ شهر سراسر کشور

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، پیرامون برگزاری یازدهمین سوگواره احلی من العسل توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فردا؛ برگزاری یازدهمین سوگواره احلی من العسل در مرکز ۳۲ استان و ۴۰۰ شهر سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ میکائیل باقری درباره جزئیات برگزاری سوگواره «احلی من العسل» اظهار کرد: یازدهمین سوگواره احلی من العسل با حضور دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی مدارس سراسر کشور، روز دوشنبه (دوم مردادماه) مصادف با ۶ محرم در مرکز ۳۲ استان و ۴۰۰ شهر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: برای تمهید مقدمات برگزاری این سوگواره، ستاد برنامه‌ریزی در وزارتخانه تشکیل شد که با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور مانند صدا و سیما، هیات رزمندگان، شهرداری، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات برگزار شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک شعر آیینی ویژه این روز سروده شده است و میثم مطیعی (مداح برجسته کشور) فردا آن را می‌خواند و این سرود در اختیار تمام هیات‌های مذهبی برای همخوانی دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

باقری با بیان اینکه تیزری درباره این سوگواره تولید شده که از رسانه‌های ملی در حال پخش است، افزود: مراسم فردا در حرم امام خمینی(ره) و شاه عبدالعظیم(ع) راس ساعت ۹.۳۰ صبح برگزار و این مراسم به صورت زنده پخش خواهد شد.

به گفته وی، پویش «نسل قاسم» نیز از فردا آغاز می‌شود و دانش‌آموزان هیات‌های مذهبی در این پویش شرکت می‌کنند.

باقری اضافه کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این پویش، هیات‌های خود را معرفی می‌کنند و آثار واصله به دبیرخانه برای معرفی فعالیت‌های هیات‌ها از شبکه‌های ملی پخش می‌شود در نهایت نیز افرادی که آثار فاخر به این پویش ارسال کردند به سفر مشهد مقدس و پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار