سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مراسم احلی من العسل با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نوجوانان، برپا می‌شود

مشهد(پانا)- سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و دانش‌آموزان، هدف اصلی اجرای برنامه احلی من العسل است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم احلی من العسل با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نوجوانان، برپا می‌شود

علی مهدوی خواه، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگویی با رادیو خراسان گفت: آیین سوگواری احلی من العسل، همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام برگزار می‌شود که دانش آموزان و نوجوانان عزادار حسینی در قالب هیئت های دانش آموزی به یاد حماسه آفرینی های حضرت قاسم بن الحسن در کربلا نسبت به برگزاری این مراسم اقدام می‌کنند.

وی افزود: این مراسم، فردا در مشهد مقدس با حضور دانش آموزان نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان به صورت متمرکز در حرم مطهر امام رضا از ساعت ۹و۳۰ دقیقه صبح شروع می شود و همزمان در ۳۹اداره آموزش و پرورش استان نیز اجرا خواهد شد.

مهدوی خواه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و دانش آموزان هدف اصلی اجرای برنامه احلی من العسل است. تلاوت قرآن کریم، سینه زنی، دکلمه خوانی و قرائت بیانیه پایانی ازجمله برنامه هایی است که در این مراسم اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهانتی که به قرآن کریم شده است، دانش آموزان عزادار حسینی در مشهد مقدس و سراسر استان همگام با دوستان خود در سراسر کشور نوشته ای را درجهت محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم امضا می‌کنند و برای پاسدار بودن حریم قرآن کریم و اهل بیت عهد می‌بندند.

وی در پایان گفت: از تمامی دانش آموزان و نوجوانان دعوت می کنم تا به همراه خانواده‌هایشان در جهت حضور در برنامه احلی من العسل برنامه ریزی کنند تا در کنار هم مراسم عزاداری را برپا کنیم.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار