امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

عاشورا، پیامد سازندگی و تاثیرات‌ مثبت و ارزشمند است

بهارستان یک(پانا)-امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، عاشورا را پیامد سازندگی و تاثیرات مثبت و ارزشمند دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عاشورا، پیامد سازندگی و تاثیرات‌ مثبت و ارزشمند است

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، در خطبه اول نماز جمعه این هفته در مصلی صاحب‌الزمان، گفت: از جمله عوامل جاودانه ماندن عاشورا، قیام امام حسین (ع) در راه خدا و محور حقانیت امام حسین (ع) است؛ لذا پیام عاشورا ظلم‌ستیزی، عزت‌طلبی، حمایت از دین و دین‌داران، دفاع از مردم، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: عاشورا پیامد سازندگی و تاثیرات مثبت و ارزشمند است و کسانی هستند که به برکت عاشورا و در زیر سایه عاشورا، دچار تغییرات مثبتی شده‌اند؛ همچنین از افراد غیر مسلمانان، بودند کسانی که به برکت عاشورا، شیعه شدند.

نورپور در ادامه سخنان خود، با اشاره به جاودانگی عاشورا، گفت: عاشورای امام حسین (ع) بر قلب‌ها حکومت می‌کند؛ از دیگر عوامل جاودانگی عاشورا نیز می‌توان به عزاداری پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و اگر قدر عاشورا را بدانیم، این روز بزرگ نیز تاثیرات خود را بر جامعه علوی و نبوی ما، خواهد گذاشت.

خطیب نماز جمعه شهر گلستان شهرستان بهارستان نیز در خطبه دوم نماز جمعه، یکی از اهداف امام حسین (ع) در نهضت عاشورا را، امر به معروف و نهی از منکر دانست و آن را از صفات بارز و ماموریت‌های مهم امامان معصوم عنوان کرد.

در پایان ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از برندگان مسابقه کتاب خوانی تجلیل به عمل آورده شد.

خبرنگار : ابوالفضل محمدزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار