رئیس فدراسیون بسکتبال به پانا خبر داد:

تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های بسکتبال و ورزش دانش‌آموزی امضا می‌شود

باید اقداماتی در زمینه استعدادیابی در مدارس و معلمان ورزشی که بسکتبال کار می‌کنند انجام شود/ مدارس اصلی‌ترین رکن استعدادیابی کشور در هر رده ورزشی هستند

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون بسکتبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری این فدراسیون با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در آینده نزدیک برای استعدادیابی رشته ورزشی بسکتبال در میان دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های بسکتبال و ورزش دانش‌آموزی امضا می‌شود

جواد داوری در گفت‌وگو با پانا بر ضرورت توجه به تیم‌های پایه و استعدادیابی در بسکتبال تاکید کرد و گفت:‌ «معتقدم استعدادیابی و کشف استعداد قطعا مثل گذشته نیست. این‌گونه نیست افرادی را انتخاب کنیم و گلخانه‌ای پرورش دهیم. باید شرایط در تمامی شهرها به‌گونه‌ای باشد که استعدادیاب‌های ما حضور داشته باشند.»

وی ادامه داد: «تا سال ۱۴۱۰ برنامه‌ریزی تیم‌های پایه ما انجام شده است و این برنامه‌ریزی باید اجرا شود. ‌اعتقاد دارم که بهترین بازیکن زیر ۱۰ سال ما می‌تواند بهترین بازیکن تیم ملی ما شود.»

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: «‌از سال گذشته ‌تیم‌های زیر ۱۶ سال‌ دختران و پسران تشکیل شد و انشالله آینده بسکتبال را این افراد تشکیل دهند.»

داوری تاکید کرد:‌ «ما یکی از معدود رشته‌های توپی هستیم که در رده نوجوانان و تیم‌های پایه ‌حدود ۲۳۰ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مسابقات نوجوانان و جوانان شرکت کنند. تیم‌های ملی پایه ما اصلی‌ترین مرکز استعدادیابی‌شان همین مسابقات است و تلاش می‌کنیم با نظارت بهتری از بچه‌ها بتوانیم این نیروها را برای آینده آماده کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه قطعا تمرکز بر رده‌های پایه جواب خوبی به بسکتبال کشور می‌دهد، گفت: «با آقای بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جلسه‌ای ‌درباره استعدادیابی و آموزش معلمان ورزشی که بسکتبال کار می‌کنند داشتیم. در آنجا بحث شد که باید اقداماتی در این زمینه در مدارس انجام شود. قرار شد مجموعه اقداماتی که می‌خواهیم انجام دهیم به یک تفاهم‌نامه تبدیل شود تا بهره‌ای که همه از استعدادیابی در مدارس که اصلی‌ترین رکن استعدادیابی کشور در هر رده ورزشی است، باید ببرند، به دست آید.»

داوری افزود: «قرار شده مسائل و موارد مختلف در جلساتی که بین مسئولان دو فدراسیون برگزار می‌شود ‌تبیین شود و تفاهم‌نامه نهایی و امضا شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار