سردار جلالی:

ساماندهی زیرساخت‌های خدماتی مشهد، تهران و اصفهان به صورت زیرسطحی انجام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ضرورت مصون‌سازی زیرساخت‌های خدمات شهری در برابر تهدیدهای دشمن، گفت ساماندهی زیرساخت‌های خدماتی سه شهر مشهد، تهران و اصفهان به صورت زیرسطحی انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی زیرساخت‌های خدماتی مشهد، تهران و اصفهان به صورت زیرسطحی انجام شد

سردار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در شورای پدافند شهری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه ۷۵ درصد تمرکز جمعیتی کشور در ۵۵ شهر است، گفت: تمرکز جمعیتی، پیاده سازی اقدامات مبتنی بر پدافند غیرعامل در شهرها برای حفاظت از ساکنان شهر و دارایی آن‌ها را ضرورت می‌بخشد.

وی، طبقه‌بندی زیرساخت‌های شهری در گذشته را حیاتی، حساس و مهم دانست و تصریح کرد: امروز با توجه به تاثیرگذاری کارکرد زیرساخت‌های شهری، این طبقه بندی به سه بخش کلیدی، ضروری و لازم، تغییر یافته است.

سردار جلالی با اشاره به اهمیت ساماندهی زیرساخت‌های زیرسطحی شهر بیان کرد: در برخی موارد به هم‌ریختگی زیرساخت‌های زیرسطحی و هم تقاطع کارکردها در زیر زمین مشهود است، این امر سبب شکل‌گیری اولویت جدی ساماندهی زیرسطحی‌سازی زیرساخت‌های شهری شده است تا هم بتوان برخی کارکردها را به زیرسطح شهر منتقل کرد و هم اینکه زیرساخت‌ها را ساماندهی کرد. این موضوع در شهر مشهد، تهران و اصفهان عملیاتی شده است.

وی افزود: دشمن از ابزارهای مختلف برای حمله به زیرساخت استفاده می‌کند که با توجه به وابستگی همه ارکان زندگی مردم به فضای سایبری، تهدیدات سایبری رایج‌ترین نوع حملات محسوب می‌شود.

سردار جلالی افزود: در شهرهای مدرن کشور نزدیک به ۳۵ زیرساخت نرم‌ سایبری وجود دارد که منظور از زیرساخت نرم شهری، زیرساختی است که خدمات آن منوط و وابسته به فضای سایبری است و این موضوع آسیب پذیری زیرساخت‌های شهری در برابر تهدیدات سایبری و لزوم آمادگی در برابر جنگ سایبری شهری را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در جنگ‌های ترکیبی نوین، زیرساخت‌های خدمات رسان هدف اصلی تهدیدات هستند و به عبارتی دشمن زیرساخت را با هدف قطع خدمات مورد حمله قرار می‌دهد تا زندگی و رفاه مردم را مختل و زمینه نارضایتی را به منظور سوء‌استفاده از آن فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار