رتبه های برتر استانی طی سالهای گذشته به منطقه شبانکاره رسیده است / فیلم

شبانکاره(پانا)_ مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر گفت سازمان دانش آموزی منطقه شبانکاره طی سالهای گذشته یا رتبه اول و یا رتبه دوم را از بین شهرستان ها و مناطق ۱۸ گانه در استان کسب نموده که این جای تحسین و قدردانی را دارد .

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه های برتر استانی طی سالهای گذشته به منطقه شبانکاره رسیده است / فیلم

خداکرم نوروزی در مراسم تجلیل از مربیان پیشتاز و فعالان حوزه سازمان دانش آموزی منطقه شبانکاره اظهار کرد : تربیت یکی از لازمه های اصلی و جدایی ناپذیر در جهت شکل گیری جامعه و رشد و تکامل اجتماعی افراد است.

نوروزی گفت : سازمان دانش آموزی در فعال نمودن یکی از اصلی ترین ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین که همان ساحت تربیت اجتماعی است نقش مهمی دارد .

نوروزی تصریح نمود : تربیت انواع مختلفی دارد: تربیت عاطفی، تربیت معنوی ، تربیت دینی ، تربیت جسمانی و بدنی، تربیت اخلاقی و تربیت اجتماعی است .

مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر گفت : اصول مختلفی برای تربیت اجتماعی در نظر گرفته شده است، یکی از این اصول ( وحدت ) است که سازگاری، همدلی، همکاری همه اعضاء در این سازمان که مخاطبین ما دانش آموزان هستند بوجود بیاوریم. ما باید ایجاد روحیه اتحاد، تعاون، همدلی و وحدت را در تمام فعالیت های این سازمان به عینه مشاهده کنیم و به دانش آموزان خود یاد بدهیم.

نوروزی تاکید کرد : دانش آموزان ما مسئولیت پذیر بار بیایند، مثل همین برنامه های مختلفی که طی سال در آموزش و پرورش و مدارس صورت می پذیرد که دانش آموزان در این سازمان نقش های مختلف در اجرای برنامه ها خود به عهده می گیرند. این یک نوع تمرین برای پذیرش مسئولیت برای دانش آموزان خواهد بود.

وی در ادامه با بیان دیگر اهداف این سازمان گفت : رعایت عدالت و تقویت مشارکت اجتماعی در برنامه های سازمان دانش آموزی وجود دارد که از اهمیت بالایی در زندگی اجتماعی ما برخوردارند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بوشهر ضمن وجود روش ها و شیوه های مختلف در رواج تربیت اجتماعی تصریح کرد: اصل محبت، مودت و دوستی نیز می بایست در تربیت اجتماعی دانش آموزان مورد توجه واقع گردد.

وی افزود: روش الگویی می تواند در تربیت اجتماعی بسیار موثر و مهم واقع شود.

نوروزی بیشتر دراین باره اظهار کرد : برای دانش آموزان نقش الگویی معلم بسیار تاثیر گذار است زیرا معلمان برای دانش آموزان مهم، قابل اعتماد و مابین آنان طی روزهای مختلف سال ارتباطات ذهنی، کلامی و رفتاری شکل می گیرد.

وی با توصیه به مربیان و معلمان گفت: انعطاف پذیر بودن ما بسیار حائز اهمیت است. موعظه و نصیحت با لحن شایسته می تواند در مواردی کارا واقع شود. بیان روایت های تاریخی و تجربه دیگران می تواند عبرتی برای دانش آموزان باشد.

همچنین مدیر سازمان دانش آموزی استان با اشاره به استفاده از روش های تشویق و تنبیه در تربیت اشاره کرد: نظارت و مراقبت از دانش آموزان وظیفه ما مربیان می باشد که نیاز است که عملکرد دانش آموزان پیوسته مد نظر باشد تا در مسیر صحیح قرار بگیرد.

در بخش دیگر نوروزی طی گزارشی با اشاره به عضویت ۵۵ هزار نفر (٪۲۴) از دانش آموزان استان تحت پوشش تشکل پیشتازان اضافه نمود: نزدیک به ۳۰۰۰ دانش آموز به غیر ازمربیان در بخش دیگر سازمان که تشکل خبرگزاری پانا است فعالیت دارند که برنامه ها، دوره ها و آموزش های مختلف مربوط به خبرنگاری و پوشش خبرهای مدارس و آموزش و پرورش را برعهده دارند.

وی همچنین با اذعان به اینکه یکی از مناطق پیشرو در سازمان دانش آموزی منطقه شبانکاره است ادامه داد: تشکل مجلس دانش آموزی ، شورای دانش آموزی استان یا شهرستان و مناطق و مدارس از دیگر فعالیت های این سازمان است که وظیفه انتقال مشکلات، دغدغه ها، پیشنهادات و نظرات دانش آموزان از سطح مدارس احصا و طی مجلس دانش آموزی استان بیان و طی مجلس دانش آموزی در کشور تبدیل به قانون شود.

نوروزی با اشاره به وجود برنامه راهبردی و عملیاتی نظارت بر فعالیت های سازمان دانش آموزی، همچنین ارزیابی بر عملکرد سالانه این سازمان در مناطق و شهرستان ها اظهار کرد : سازمان دانش آموزی منطقه شبانکاره طی سالهای گذشته یا رتبه اول و یا رتبه دوم را از بین شهرستان ها و مناطق ۱۸ گانه در استان کسب نموده که این جای تحسین و قدردانی را دارد.

مدیر سازمان دانش آموزی با اذعان به برگزاری جشن گلریزان برای اولین بار در مجموعه آموزش و پرورش استان و با ایده منطقه شبانکاره گفت: ما تلاش داریم تا طی سال تحصیلی پیش رو و با مشارکت اولیاء و دانش آموزان این برنامه را به سایر شهرستان و مناطق تعمیق دهیم.

نوروزی در خصوص کلاس های اوقات فراغت گفت: با توجه به ثبت پایگاه های اوقات فراغت در سامانه از این لحاظ استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که نشان از توجه به این مهم است.

در بخش پایانی این مراسم از مربیان و دانش آموزان برتر طی سال تحصیلی گذشته در این سازمان تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار