اعلام آمادگی ارتش برای مشارکت در جهاد مدرسه‌سازی

تهران (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور به‌همراه رئیس و اعضای شورای معاونان سازمان نوسازی مدارس کشور با سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی (فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران) درباره مدرسه‌سازی دیدار و تبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ارتش برای مشارکت در جهاد مدرسه‌سازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ ناصر قفلی (رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور) به همراه رئیس و اعضای شورای معاونان سازمان نوسازی مدارس کشور با سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی (فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران) دیدار کردند.

ایران همواره مهد خیرین گرانقدر بوده است

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ابتدای دیدار با بیان اینکه ایرانی‌ها از سالیان گذشته همواره در کار خیر شرکت می‌کردند، اظهار داشت: از دیرباز در کارهای مهم از جمله راه‌سازی، ساخت مسجد، خانه‌سازی و... همواره مشارکت مردم ایران را شاهد بوده‌ایم.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور افزود: از سال 1377 تشکل مدرسه‌سازی در کشور راه‌اندازی شد که الحمدالله آورده‌های خوبی داشته است. ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز کمک‌های خوبی به ما داشته‌اند و خوشبختانه مدارس مورد نیاز تامین شده است.

وی ادامه داد: با رشد ورود اتباع و افزایش مهاجرت‌ها که غالباً به دلیل خشکسالی و ریزگردها ایجاد شده است، مشکلاتی برای این حوزه به وجود آمده است. اکنون بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس نامطمئن در سطح کشور داریم. در مسکن مهر که البته ابتکاری ارزنده و خوب بود، موضوع فضای آموزشی مغفول مانده است.

قفلی در پایان گفت: مساعدت ارتش در ساخت آموزشگاه‌های مورد نیاز در مجتمع‌های تخصصی مرتبط و فراهم کردن فضای آموزشی برای آن‌ها مورد انتظار است.

ارتش، شجره طیبه‌ای از نسل امام حسین(ع) است

در ادامه ابوالفضل هندویان، یکی از خیرین مدرسه‌ساز، ارتش را شجره طیبه‌ای از نسل امام حسین(ع) دانست و افزود: اینک این مجموعه ارزشمند، توفیق پرچمداری مقام معظم رهبری در عرصه‌های نظامی و فرهنگی را بر عهده دارد.

وی از خطر احتمالی سه‌شیفته شدن مدارس ابراز نگرانی کرد و افزود: همه ما درگیر این مشکل هستیم. اکنون با کمبود زمین مواجه هستیم. کمک کنید برای بچه‌های خودمان و فرزندان عزیز این مرز و بوم مدارسی در شأن آن‌ها بسازیم.

به برکت تلاش‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۸۱ درصد کلاس‌های دانش‌آموزان عزیز مستحکم است

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه این جلسه با تشکر از فضای صمیمی ایجاد شده و توجه به موضوع مهم مدرسه‌سازی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اعتقاد داریم مسائل بزرگ را باید با انسان‌های بزرگ در میان بگذاریم. این نشست در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور در هفته گذشته تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز کشور در تهران گردهم آمدند که خوشبختانه ماحصل آن اجماع این عزیزان به دستیابی تعهد ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای سال آینده بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون با در دست داشتن 8978 پروژه، دومین دستگاه کشور از لحاظ تعداد پروژه‌های عمرانی هستیم. به برکت تلاش‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۸۱ درصد کلاس‌های دانش‌آموزان عزیز مستحکم است.

این مقام مسئول اذعان کرد: برای مدارس در دست استفاده نیز با اجرای طرح شهید عجمیان ضمن تهیه وسایل و امکانات مورد نیاز برای مدارس هدف، دانش‌آموزان و معلمان در قالب گروه‌های جهادی نسبت به شاداب‌سازی و بهسازی مدارس اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان ضمن بیان موضوعات مشترک از هر گونه همراهی دوجانبه جهت دست‌یابی به اهداف مورد انتظار 2 دستگاه استقبال کرد.

همواره مدارس را از خودمان می‌دانیم و از هیچگونه کمکی به مدارس دریغ نمی‌کنیم

در پایان سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از نشست برنامه‌ریزی‌شده و با تاکید بر ریشه بسیاری از هزینه‌ها در هزینه نکردن در جاهای مهم دیگر اظهار داشت: اگر موضوع مهم مدرسه به خوبی مورد توجه قرار گیرد خیلی از مشکلات مرتفع می‌شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی برای هر کمکی در حوزه‌های مختلف در کنار ماموریت اصلی ارتش تصریح کرد: ارتش، سرمایه مردم و کشور است و تحت لوای مقام معظم رهبری از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کند. درست است بیشتر در مواقع بحرانی وارد عملیات می‌شویم اما همواره آمادگی کمک به مردم عزیز وجود دارد.

وی توجه به مدرسه در بازدیدهای استانی خود و همکاران را مورد تاکید قرار داد و افزود: عموماً به موضوع مدارس توجه ویژه‌ای داریم و هر کاری از دستمان برمی‌آید برای مدرسه انجام داده و خواهیم داد. همواره مدارس را از خودمان می‌دانیم و از هیچگونه کمکی به مدارس دریغ نمی‌کنیم.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: اکنون در حال بازسازی مدارس موجود در مجموعه‌های ارتش هستیم. پیشنهاد می‌شود نمایندگان 2 دستگاه جهت تعامل دوطرفه معرفی و در جلسات کارشناسی کمک‌های مورد نیاز از ارتش برای حل مشکلات موضوع مدرسه‌سازی بررسی و ارائه شود.

سرلشگر موسوی در پایان اذعان داشت: علی‌رغم تمام فشارها و مشکلات همواره لطف و عنایت خداوند و برکت را در کارهای خود حس می‌کنیم. قدرت‌های پهبادی ارتش با تمام مشکلات از این جنس به وقوع پیوسته است. لطف و کمک خداوند در این اتفاقات قابل مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار