مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی:

تجربه، دانش روز دنیا است

کاشمر (پانا) - مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان‌رضوی گفت : تجربه، دانش روز دنیا است و می‌توان با توجه به آن الگوهای خوبی را استخراج کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تجربه، دانش روز دنیا است

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در اجلاس خدمت ماندگار آموزش و پرورش منطقه ترشیز اظهار کرد: آموزش و پرورش ما اگر به سند تحول بنیادین متکی نباشد و برای تحقق آن اقدامی نکند، دچار انزوا و بعد از آن حذف خواهد شد. علاوه بر اینها ما انسان های سخت تحول پذیری هستیم و ایجاد تحول در یک جریان اجتماعی مانند آموزش و پرورش با سختی زیادی مواجه است. به عنوان مثال پیامبر اسلام (ص) که می‌خواستند تحول اساسی را در جامعه زمان خود ایجاد کنند دو طیف در مقابل ایشان ایستادگی کردند. یکی مستکبرین و یکی افرادی که فرهنگ مستکبرین به عنوان مستضعفین در آنها قرار گرفته بود.

وی همچنین اضافه کرد: انقلاب اسلامی خود یک تحول در عالم و در رویکرد مدیریتی عالم است که یک مدل نه شرقی و نه غربی ارائه می‌دهد و سر و صدای آن همه جا بلند می‌شود و هنوز هم که هنوز است این سر و صداها نخوابیده است، بلکه هر چه پیش می‌رویم بیشتر هم می‌شود.

صاحبقرانی افزود: خروجی نظام تربیتی بر اساس مبنایی است که نظام تربیتی را پایه ریزی می‌کند و اگر در نظام تربیتی تغییری ایجاد نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و ما در جا زده ایم و به هر حال ما باید از تجربه گذشتگان، کارهای خوبی که انجام داده اند و کارهایی که خواستند انجام دهند، اما موفق نشدند را تجربه نگاری کنیم. به طوری که تجربه، دانش روز دنیا است و بر اساس تجربه آنان الگویی را استخراج کنیم که این الگوی تک ساحتی و تک بعدی نباشد، چرا که به نظر من اگر الگویی، تک ساحتی باشد محکوم به شکست است.

صاحبقرانی تاکید کرد: اگر نظام آموزشی ما از نظام تک سطحی به نظام چند سطحی و نظام منظومه‌ای تغییر رویکرد بدهد، حل مسئله های ما، مسئله های تحلیلی است و امروزه نظام آموزشی ما باعث شده نتوانیم تحلیل چند سطحی داشته باشیم، بنابراین این بحث واقعاً نیاز به تحول دارد و باید یک تغییر جدی و اساسی روی بدهد تا بدینوسیله بتوانیم مسائل پیچیده کشورمان را تجزیه و تحلیل کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در پایان توصیه کرد: تجربیات خود را نوشته یا آنها را ضبط کرده و اینها را در اختیار کسانی قرار داده که می‌خواهند از تجربیات شما استفاده کنند و این بهترین کمکی است که می‌توان به مدیران جوان و تازه کار آموزش و پرورش کرد.

خبرنگار دانش آموز: سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار