در راستای استفاده از ایده‌های برتر در تدریس؛

امکان دسترسی معلمان به بانک ایده‌های ارسالی رویداد الف‌تا در مهر ۱۴۰۲

۵۰ عنوان از آثار برگزیده حوزه تعلیم و تربیت در غرفه انتشارات مدرسه معرفی شد

تهران (پانا) - یکی از مسئولان غرفه انتشارات مدرسه، هدف از برپایی غرفه انتشارات مدرسه در رویداد الف‌تا را عرضه جدیدترین آثار منتشره و  تبادل نظر با فعالان حوزه تعلیم و تربیت در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش دانست و از دسترسی معلمان به بانک ایده‌های ارسالی رویداد الف‌تا در مهر‌ ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امکان دسترسی معلمان به بانک ایده‌های ارسالی رویداد الف‌تا در مهر ۱۴۰۲

بابک نیستانکی؛ یکی از مسئولان غرفه انتشارات مدرسه ضمن اشاره بر رسالت اصلی برپایی غرفه مدرسه در رویداد «الف تا» در گفت‌وگو با پانا گفت: «غرفه انتشارات مدرسه وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با هدف معرفی تولیدات، عرضه جدیدترین آثار منتشره و دیدار و تبادل نظر با فعالان حوزه تعلیم و تربیت در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش در بخش نمایشگاهی رویداد بین المللی الف‌تا برپا شد.»

وی ادامه داد: «این غرفه قریب به ۵۰ عنوان از آثار برگزیده حوزه تعلیم و تربیت را با رویکرد تحولی که بخش اعظم آن از تولیدات سال ۱۴۰۰ به بعد هستند، در بین دانش آموزان عرضه کرد‌ه است. علاوه بر این معرفی و تبیین دستاوردهای انتشارات مدرسه منطبق بر محورهای رویداد الف تا، دیدار با معلمان برتر حاضر، گفتگو و تبادل نظر با سایر مؤسسات فعال در حوزه آموزش و پرورش، بحث و تبادل نظر با کارشناسان و نمایندگان استان‌‌ها و معرفی ظرفیت‌های انتشارات مدرسه برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین از دیگر برنامه‌های غرفه انتشارات مدرسه در این رویداد بود.»

این مسئول افزود: «این غرفه سعی داشت تا به مراجعین حاضر در این رویداد ملی، یک ساختار کلی از فعالیت ها و برنامه های حوزه دانش آموزی خود ارائه کند. بسیاری از شرکت کنندگان این رویداد شامل مدیران موسسات، مجموعه ها و معاونین کادر آموزش و پرورش و بعضا مدارس می توانستند در حین آشنایی با دستاوردهای این غرفه، از آنها در به سازی فعالیت های درون مدرسه ای خود بهره ببرند.»

نیستانکی ضمن اشاره بر اهداف برگزاری این رویداد، خاطرنشان کرد: «رویداد بین المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش)، با سه هدف «الگوسازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور و قدردانی از آنها»، «به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» و «امیدآفرینی در نظام آموزشی» آغاز به کار کرد که در واقع این رویداد، در سطح ملی و بین المللی ذیل سه هدف یاد شده برپا است و شامل چندین بخش می‌شود.»

بابک نیستانکی در پایان در خصوص دیگر بخش های این رویداد افزود: «یک بخش از این رویداد به مدارس دولتی عادی و آثار ارسالی از سوی این مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه نظری در حوزه «ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» در حوزه تعلیم و تربیت معطوف می شد و بخش دیگر معطوف به تجارب تربیتی بود که ایده‌های این بخش توسط یک معلم یا مدیر مدرسه به این رویداد ارسال شده است. در بخش بین الملل این رویداد نیز از بین ۱۰۰ اثر ارسالی از ۱۷ کشور، در روز اختتامیه به آثار ۹ کشور پذیرفته شده، جوایزی اهدا شد.»

شایان ذکر است؛ بالغ بر ۳۸ هزار اثر به رویداد ملی "الف تا" ارسال شده است و از مهرماه معلمان به بانک ایده‌های ارسالی این رویداد به منظور تدریس بهتر و استفاده از ایده‌های برتر در تدریس دسترسی خواهند پیدا خواهند کرد.»

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار