مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش منطقه۵:

مسابقات فرهنگی و هنری، فرصتی برای تشخیص دگرگونی‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مسئول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش منطقه 5، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را فرصتی برای دانش‌آموزان دانست تا دگرگونی‌های فرهنگی را در جامعه و در سطحی وسیع‌تر در مفاهیم بین‌المللی تشخیص دهند و با انواع فرهنگ‌ها و سنت‌ها و بخش‌هایی از میراث فرهنگی آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات فرهنگی و هنری، فرصتی برای تشخیص دگرگونی‌های فرهنگی  برای دانش‌آموزان است

چهل و یکمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری «امید فردا» و بیست و سومین فراخوان ملی پرسش مهر دانش آموزان، با حضور پرشور و با همت و تلاش و زحمات مدیران و معاونین پرورشی و مربیان تربیتی و دانش آموزان علاقمند و مستعد و خلاق در سال تحصیلی 1402ـ1401 با موفقیت و افتخارآفرینی چشم‌گیری همراه با اعلام نتایج منطقه ای و استانی به پایان رسید.

این مسابقات در همه دوره های تحصیلی در رشته های آفرینش های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی در سطح مدارس دولتی و غیردولتی، با توجه به دستورالعمل ها و شیوه نامه ها به صورت منظم و هماهنگ برگزار شد.

در مراحل اجرایی مسابقات، معاونین پرورشی آثار دانش آموزان منتخب مدرسه را به مسئولین محورهای پرورشی تحویل و کلیه آثار دریافتی در پوشه های مقاطع و دوره های تحصیلی تجمیع شدند و پس از بررسی های دقیق داوران اختصاصی هر رشته، منتخبین مسابقات (رتبه های اول، دوم، سوم و قابل تقدیر) در سطح منطقه مشخص و به مدارس اعلام شدند.

از مجموع ۶۹۵۰ دانش آموز منتخب در سطح مدارس منطقه ۵ (فرهنگی و هنری و پرسش مهر)، تعداد 920 نفر، رتبه منطقه و ۲۵۳ دانش آموز، رتبه استانی را بدست آوردند.

همچنین در این دوره از مسابقات، منطقه ۵ با کسب ۲۵۳رتبه، مقام اول استان تهران را کسب کرد.

خدیجه آزاد؛ مسئول فرهنگی و هنری منطقه گفت: مسابقات فرهنگی و هنری یکی از فعالیت های تربیتی است که با هدف شناخت، رشد و پرورش هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه های دانش آموزان و همچنین پرورش روحیه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، تعامل و همدلی بین دانش آموزان و دست اندرکاران با هدایت و نظارت کارشناسی امور فرهنگی طرح ریزی و اجرا می شود که از ۶ساحت تعلیم و تربیت یک ساحت (ساحت زیباشناختی و تربیت هنری) به حوزه هنر اختصاص دارد و وجود این ساحت و این قوانین نشان دهنده اهمیت این فعالیت ها در عرصه آموزش و پرورش و زندگی است.

وی افزود: در فعالیت های فرهنگی و هنری به دانش آموزان این فرصت داده می شود که دگرگونی های فرهنگی را در جامعه و در سطحی وسیع تر در مفاهیم بین المللی تشخیص دهند و با انواع فرهنگ ها و سنت ها و بخش هایی از میراث فرهنگی آشنا شوند.

همچنین مربیان پرورشی می توانند از طریق فعالیت های هنری به ایجاد تفکر واگرا کمک کنند. به دانش آموزان فرصت دهند که یافته های خود را در قالبی نو و با ساختی جدید به نمایش بگذارند و خلاقیت را تجربه کنند. به این ترتیب کودکان و نوجوانان فرصت می یابند که اعتماد به نفس پیدا کنند و توانایی های خودشان را باور داشته باشند.

مسئول فرهنگی و هنری منطقه در ادامه گفت: شایسته است از مدیران، معاونین پرورشی، مربیان تربیتی و دانش آموزان عزیز شرکت کننده در این دوره از مسابقات، مسئولین محورهای پرورشی، اساتید، داوران و دیگر همکاران در واحد فرهنگی، هنری منطقه، که در کلیه مراحل اجرایی اعم از اطلاع رسانی، آموزش، دریافت آثار، ارسال آثار، تجمیع آثار، داوری، اعلام نتایج، صدور تقدیرنامه ها و اطلاع رسانی سریع و به موقع ما را یاری کردند و حضور فعال داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم و امیدواریم برای سال تحصیلی آینده همکاران و دانش آموزان حضور گسترده تر و پرشورتری در مسابقات داشته و همچنان زنجیره افتخارآفرینان منطقه را بیش از گذشته ادامه دهند.

صدیقه سلیمانی؛ ناظر مسابقات منطقه اضافه کرد: دانش آموزان عزیزمان در تمامی مراحل خوش درخشیدند و افتخارآفرینی کردند که مایه مباهات و سربلندی همگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار