سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

توسعه و ترویج عفاف و حجاب نیازمند فعالیت فرهنگی است

زاهدان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، ضمن تاکید بر لزوم همگرایی و همراهی همه دستگاه‌های ذیربط در مسیر تحقق عفاف و حجاب در جامعه، گفت توسعه و ترویج مقوله عفاف و حجاب نیازمند کار گسترده و عظیم فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و ترویج عفاف و حجاب نیازمند فعالیت فرهنگی است

حسن بروشکی در جلسه شورای عفاف و حجاب با تاکید بر اینکه مسئله حجاب کار قلبی و ایمانی است، بیان کرد: برخورد با مسئله بی حجابی به صورت اجباری نمی‌تواند شکل بگیرد، چراکه حجاب با اجبار محکوم به شکست است.

وی اظهار کرد: در فضای آموزشی و کلاس درس به عنوان مکانی تربیتی یکی از موضوعاتی که می‌تواند مثمرثمر واقع شود این است که در رابطه با حجاب با طرح سوالات معکوس در ذهن دانش‌آموزان ایجاد چالش کرده و مسئله حجاب را در پویش‌های مختلف به صورت سوالات چالشی برای دانش‌آموزان بیان کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان بیان کرد: حجاب و عفاف یک موضوع ملی است و همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید در راستای چارچوب وظایف و ماموریت‌های خود در این زمینه عمل کنند؛ این امر نیازمند کار فرهنگی در جامعه است که می‌توان از خانواده به عنوان اولین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

بروشکی با تاکید بر اینکه نماز کلید اصلی و اساسی حل همه مشکلات انسان است، خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب می تواند انسان را در مسیر عشق به خداوند و تعالی بیشتر قرار دهد و این محقق نمی‌شود تا زمانی که تاکید و اهمیت نماز در خانواده بیان شود.

وی در پایان تاکید کرد: در برنامه های عفاف و حجاب سه مولفه دین شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی تاثیرگذار است که از این سه منظر این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار