افزایش بی‌سابقه درخواست کارمندان پایتخت برای اجاره خانه اشتراکی

تهران (پانا) - بالا رفتن هزینه اجاره‌بها باعث شده تا این روزها پدیده اجاره خانه اشتراکی متداول شود. گشت‌وگذاری در میان آگهی‌های بازار اجاره خانه اشتراکی نشان می‌دهد که تعداد این نوع آگهی‌ها بسیار زیاد شده و تبدیل به یک امر عادی برای طبقه متوسط و حتی کارمندان مستأجر شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بی‌سابقه درخواست کارمندان پایتخت برای اجاره خانه اشتراکی

این روزها در میان آگهی‌های اجاره خانه اشتراکی نه فقط کارگران که حتی ردپای کارمندان هم در میان آگهی‌های اجاره اشتراکی دیده می‌شود. کارمندانی که افزایش حقوقشان به‌اندازه‌ای نیست که کفاف افزایش اجاره و ودیعه خانه را بدهد و از آنجایی‌که هزینه جابجایی و آسیب‌های بعد از آن هم کم نیست تصمیم گرفته‌اند همان خانه را با فرد دیگری به‌طور مشترک اجاره کنند.

این نوع تقاضا فقط شامل خانه‌های با متراژ بالا نیست بلکه در این میان، خانه‌هایی با متراژ کوچک‌مقیاس هم وجود دارند، مانند خانه‌ای 40 متری در جیحون که مستأجر آن یک خانم کارمند است و حالا تقاضا برای اجاره اشتراکی با فردی دارد که بتواند 33 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون تومان اجاره ماهیانه پرداخت کند. این فرد پیش‌ازاین در همین خانه ساکن بوده و حالا صاحب‌خانه همین مبلغ را به‌عنوان ودیعه و اجاره افزایش داده است.

بالا رفتن هزینه‌های زندگی از یکسو و وجود شغل و فعالیت اقتصادی درآمدزا در شهرهایی مانند تهران باعث شده تا افرادی که در پایتخت شغلی دارند و همچنان اجاره‌نشین هستند برای حفظ کار و زندگی خود راهکار اجاره خانه اشتراکی را انتخاب کنند.

در جدول زیر مبلغ ودیعه و اجاره‌هایی عنوان شده که متقاضی خانه اشتراکی اجاره‌ای به عنوان سهم هم‌خانگی مطرح کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار