سالیوان:

ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین راه‌حلی «موقت» است

تهران (پانا) - کاخ سفید اعلام کرد که تصمیم جنجالی واشنگتن برای فروش مهمات خوشه‌ای به اوکراین، اقدامی «موقت» است، زیرا فعلا کفگیر پنتاگون به ته دیگ خورده است.

کد مطلب: ۱۳۸۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین راه‌حلی «موقت» است

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توجیه تصمیم کشورش برای انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت: «مهمات دیگری که تاکنون به اوکراین می‌دادیم، رو به اتمام بود. از سوی دیگر، ما نمی‌خواستیم اوکراین را بی‌دفاع رها کنیم؛ این خط قرمز است.»

سالیوان ادامه داد: «پس تصمیم گرفتیم که با تمام دشواری‌ها و چالش‌ها و خطر آسیب دیدن غیرنظامیان، به اوکراین بمب خوشه‌ای بفرستیم؛ زیرا خطر رها کردن اوکراین بدون مهمات وخیم‌تر از خطری است که این بمب‌ها برای غیرنظامیان دارند.»

سالیوان افزود که ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین راه‌حلی «موقت» است تا دیگر انواع مهمات در انبارهای آمریکا آماده ارسال به اوکراین شوند.

وی از اعلام زمان دقیق پایان یافتن ارسال این نوع مهمات به اوکراین خودداری کرد، اما با بیان اینکه احتمالا این مسئله چند ماه طول خواهد کشید، مدعی شد: «ما این را یک راهکار موقت می‌دانیم، زیرا چندین ماه پیش شروع کردیم به تقویت شدید تولید مهمات خود. وقتی این مهمات غیرخوشه‌ای به میزانی برسد که نیازهای اوکراین را برطرف کند، ارسال مهمات خوشه‌ای قطع خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار