نماینده ترکیه در مجمع مجالس آسیایی:

تقویت مناسبات‌ پارلمانی موجب دستیابی به منافع منطقه‌ای می‌شود

تهران (پانا) - نماینده ترکیه در مجمع مجالس آسیایی گفت باید سازگار مناسبات‌های پارلمانی تقویت شود و این مساله باعث می‌شود کشور‌های قاره کهن به منافع ملی و منطقه‌ای دست یابد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مناسبات‌ پارلمانی موجب دستیابی به منافع منطقه‌ای می‌شود

عبدالقدیر اونم، نماینده مجلس ترکیه و رییس دوره‌ای مجمع مجالس آسیایی نیز در این اجلاس طی سخنانی من قدردانی از ریاست مجلس شورای اسلامی بابت مهمان نوازی و میزبانی اجلاس تهران گفت: باید از دبیر خانه بابت تلاش‌های خود قدردانی کنم و سلام گرم نمایندگان و رییس پارلمان ترکیه را به همه اعضا و حاضران اجلاس مهمِ تهران ابلاغ می کنم.

وی افزود: نمایندگان پارلمان‌ها به خوبی می‌دانند که در قاره کهن تحرکات عمیقی تجربه میکنن و برای استفاده از این تحولات‌ به نفع کشور های آسیایی لازم است شبکه و سازکار منسجمی‌ داشته باشیم.

نماینده مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: باید از توان دیپلماسی مدرن و چند جانبه گرایی استفاده کنیم تا صلح و پیوند‌های دوستانه را ارتقاء دهیم و برای تحقق این مهم این گونه اجلاس‌ها مهم است.

اونم تاکید کرد: مکانیزم دیپلماسی پارلمانی به ما اجازه میدهد نمایندگان پارلمان‌ها کانال‌های ارتباطی باشند بین نمایندگان و کشورها به عنوان بازیگران موثر نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید سازگار مناسبات‌های پارلمانی را تقویت کنیم و این مساله باعث می‌شود کشور‌های قاره کهن به منافع ملی و منطقه‌ای دست یابد و بی شک اینجا نیز جمع شدیم تا همین مهم تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار