معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

توجه به آموزش و پرورش استثنایی مصداق عدالت آموزشی است

مشهد(پانا)-معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت توجه به عدالت آموزشی یکی از مهم‌ترین موارد مورد توجه سند تحول بنیادین است و ما توجه به آموزش و پرورش استثنایی را مصداق عدالت آموزشی در نظر می‌گیریم.

کد مطلب: ۱۳۸۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به آموزش و پرورش استثنایی مصداق عدالت آموزشی است

حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برنامه های ویژه ای در جهت کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی و توانبخشی مدارسمان داریم که برای این کار توسعه رشته های جدید را در مدارس کار و دانش و هنرستان های خاص در نظر گرفتیم که دانش آموزان متناسب با استعدادهایی که دارند و شرایط منطقه و اقتصاد محل زندگی رشته ی مناسب را انتخاب کنند و ما هم یک آموزش با کیفیت را از طریق معلم با کیفیت برای اجرای آن رشته ها و تجهیز کارگاه‌ها و موارد مصرفی که در داخل کارگاه‌ها لازم دارند فراهم بکنیم و یک آموزش با کیفیت را در آموزشگاهها داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی در تهیه کیت های آموزشی مورد نیاز معلمین هدف گذاری کردیم و دوره پیش از دبستان هدفمان را برای پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان در دوره پیش از دبستان داشته باشیم و برای اینکه یک مداخله به هنگام انجام بدهیم و برای اینکه وارد مدرسه شوند از یک آمادگی تحصیلی سطح بالاتری برخوردار شوند.

طریفی حسینی گفت: در بحث آموزش و توانمند سازی معلمین برای آنکه آموزش با کیفیت را به دانش آموزان ارائه دهیم دورهای حضوری را برای آنها در نظر گرفتیم و برای معلمان اوتیسم یک دوره آموزش های خاص طراحی کردیم که در طول تابستان باید انجام شود و همین طور دورهای آموزشی خاص که برای دانش آموزانی که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می کنند و همچنین معلم های مدارس عادی باید از آموزش های لازم برخوردار باشند تا با دانش آموز استثنایی بهتر کار کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ما منابع خوبی را در حال حاضر در اختیار داریم که بتوانیم امسال یک آموزش با کیفیت را در مدارس استثنایی فراهم کنیم مثل پوشش تحصیلی که در جهت عدالت آموزشی و کیفیت بخشی مورد توجه سند قرار گرفته است.

وی گفت: یک برنامه تحولی ۴ساله که از سال گذشته در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین کردیم تحت عنوان برنامه تحول تعالی ۴ساله نظام آموزشی و پرورشی استثنایی که یک سال از آن گذشته و آن سند براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی شده و برنامه های خوبی را توانستیم مبتنی برآن انجام بدهیم و آن برنامه چهارچوب برنامه های تحولی ما را طی این دو،سه سال آینده مشخص کرده است.

طریفی حسینی در پایان گفت:ماتمام تلاشمان را می کنیم تا برای دانش آموزان عزیزمان شرایط خوب بیشتری را فراهم کنیم تا کیفیت بخشی عالی را شاهد باشیم .

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار