باقرزاده در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی:

ایران آباد و بالنده با تقویت ایمان، امید و هویت دانش‌آموزان تداوم می‌یابد

تهران (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت با تقویت ایمان، امید و هویت دانش‌آموزان می‌توان ایران آباد و بالنده را تداوم بخشید.

کد مطلب: ۱۳۸۵۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران آباد و بالنده با تقویت ایمان، امید و هویت دانش‌آموزان تداوم می‌یابد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران ارشد این وزارتخانه و سازمان دانش‌آموزی در محل مجلس ملی آغاز شد، ضمن تبریک و خیرمقدم به نمایندگان منتخب مجلس دانش‌آموزی استان‌ها گفت: مجلس دانش‌آموزی با هدف ایجاد موقعیت‌های موثر تربیتی، سیاسی اجتماعی، بهره‌مندی از پیشنهادات و نظرات دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی در دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای بررسی و حل مسائل مختلف و تقویت هویت ایرانی - اسلامی دانش‌آموزان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مجلس دانش‌آموزی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در ۲۰ مرداد ۷۹ تشکیل و دبیرخانه آن در سازمان دانش‌آموزی مستقر شد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی، نظرات، پیشنهادات، انتقادات، راهکارها و مشورت‌های دانش‌آموزان سراسر کشور را جمع‌آوری می‌کند و این ‌پیشنهادات و نظرات در کمیسیون‌های مختلف مجلس دانش‌آموزی نقد و بررسی شده و در نهایت در صحن مجلس به تصویب می‌رسد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: اعضای مجلس دانش‌آموزی ۱۵۰ نفر هستند که ۴ کرسی متعلق به اقلیت‌های دینی، ۲ کرسی متعلق به دانش‌آموزان استثنایی و ۲ کرسی هم متعلق به مدارس خارج از کشور و مابقی، دانش‌آموزان سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ دوره قبلی مجلس دانش‌آموزی، ۱۴ سند مربوط به کمیسیون‌ها در مجلس به تصویب رسیده است، اظهار کرد: کارشناسی مسائل توسط دانش‌آموزان صورت می‌گیرد و پس از تصویب، تقدیم وزیر آموزش و پرورش می‌شود.

باقرزاده با اشاره به اقداماتی که برای افتتاحیه مجلس دانش‌آموزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: آموزش و توجیه نمایندگان درباره آیین‌نامه و شرح وظایف و برگزاری مراسم تحلیف نمایندگان مجلس دانش‌آموزی از جمله برنامه‌ها است که اعتبارنامه نمایندگان نیز در ادامه این روند اعطا می‌شود. همچنین سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، نطق تعدادی از نمایندگان مجلس و برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه توسط هیات سِنی در این آیین انجام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تصویب سند مجلس یازدهم، بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره)، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، بازدید از اماکن فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع از دیگر بخش‌های این آیین است.

وی تصریح کرد: امور مجلس دانش‌آموزی از این پس بر عهده خود دانش‌آموزان خواهد بود و ما به عنوان مشاور در کنارشان خواهیم بود.

باقرزاده با بیان اینکه تحقق تربیت چندساحتی در مجلس دانش‌آموزی محقق می‌شود، گفت: تجارب ساحت‌های مختلف تربیتی که در موقعیت‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، آموزشی و هنری به وجود می‌آید در رویداد الف‌تا که فردا افتتاح می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما معتقدیم با تقویت ایمان، امید و هویت دانش‌آموزان ضمن از بین بردن عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی می‌توان با تقویت نسلی استوار، و آینده‌ساز، ایران آباد، آزاد و بالنده را تقویت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار