معاون پرورشی و تربیت بدنی چهاردانگه:

ضرورت تبیین آینده شغلی رشته‌های مهارتی در راستای افزایش جذب دانش‌آموزان

چهاردانگه (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه چهاردانگه گفت آینده شغلی رشته‌های مختلف تحصیلی به خصوص شاخه‌های مهارتی باید طوری تبیین شود که دانش‌آموزان بهترین رشته را بر اساس استعدادها و توانایی‌های خود، برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تبیین آینده شغلی رشته‌های مهارتی در راستای افزایش جذب دانش‌آموزان

هادی خزایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه چهاردانگه در گفت‌‌وگو با پانا با تأکید بر اهمیت انتخاب رشته تحصیلی، این چنین اظهار کرد:‌ «کار‌گاه‌های هدایت تحصیلی با در نظر گرفتن ظرفیت منطقه در سطح تمام مدارسی که پایه نهم را دارا هستند در قالب همایش و کلاسی برگزار خواهد شد، زیرا پشت هر شغلی یک ارزش نهفته شده و هر دانش‌آموز در انتخاب شغل آینده، ارزش خود را پیدا می‌کند.»

وی در رابطه با اهداف هدایت تحصیلی بیان کرد: «این موضوع با هدف رشد یکپارچه، توجه به ظرفیت ها و توانمندی های دانش‌آموزان و میزان تعامل آنها با محیط تحصیلی شغلی و برقراری ارتباط با افراد جامعه، براساس استعدادهای دانش آموزان، صورت گرفته است.»

خزایی گفت: «در انتخاب رشته باید نیاز جامعه را بررسی و سپس انتخاب رشته کنیم. یکی از کارهایی که دانش‌آ‌موزان باید انجام دهند، این است که نسبت به رشته‌ها شناخت کافی کسب کنند، زیرا یکی از مشکلات دانش‌آموزان این است که درباره رشته خود شناخت کافی ندارند. برای حل این مشکل می‌توانند با جست‌وجو و تحقیق مشکل خود را حل کنند.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی گفت: «دانش آموزان می توانند در رشته نظری که شامل رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی و شاخه‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش، هر کدام شامل رشته‌های خدمات، هنر، کشاورزی و صنعت هستند انتخاب رشته کنند که رشته‌های موجود در شاخه کاردانش و فنی‌حرفه‌ای، در مناطق مختلف بر اساس نیاز آن منطقه است.»

خزایی افزود: «در انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم علاوه بر عملکرد تحصیلی بررسی های مشاوره ای که شامل آزمون های رغبت و توانایی است، مؤثر خواهد بود .»

وی در پایان تصریح کرد: «هدایت تحصیلی وقتی درست رقم می خورد که چند عنصر در آن به خوبی تبیین شود. اول اینکه دانش آموز در کدام زمینه ها استعداد بهتری دارد. سپس اینکه به چه رشته هایی علاقه مند است. علاقه وقتی معنا پیدا می کند که شناخت درستی وجود داشته باشد. اگر دانش آموز این جزئیات را مطلع بود می تواند علاقه درستی پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار