افزایش 21 درصدی ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از مشارکت بالا و قابل تحسین مشاغل و کسبه استان در تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال 1401 خبر داد که نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 21 درصدی ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی در خراسان جنوبی

علی کریمدادی ضمن تبریک ایام خجسته دهه امامت و ولایت و همچنین عید سعید غدیرخم، از مشارکت حداکثری صاحبان مشاغل و کسبه استان جهت تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال 1401 در موعد مقرر قانونی خبر داد و افزود: در استان خراسان جنوبی تعداد 51828 اظهارنامه و فرم تبصره ماده 100 ق.م.م تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده است که نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته است که این امر نشان از حضور و همراهی پرشور و اعتماد مشاغل و کسبه استان در انجام تکالیف قانونی و برخورداری از حداکثر تسهیلات و مشوق های مالیاتی دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد 41949 فرم تبصره ماده 100 ق.م.م با رشد 28 درصد نسبت به سال قبل و تعداد 9878 اظهارنامه با رشد منفی 3 درصد (سه درصد کاهش) نسبت به سال قبل بوده است که این نشان از استقبال بالای مشاغل و کسبه استان در استفاده از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم دارد.
کریمدادی گفت: از مجموع مؤدیانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی( ارسال فرم تبصره ماده 100 ق.م.م و یا اظهارنامه) اقدام نموده اند تعداد 34121 مؤدی مبلغ مالیات صفر ابراز نموده اند که بالغ بر 65 درصد مؤدیان مذکور می باشد. همچنین 26 درصد مؤدیان فوق الذکر مبلغ مالیات بین صفر تا یکصد میلیون ریال و فقط 8 درصد آنها یعنی تعداد 4028 نفر در کل استان مبلغ مالیات بیشتر از یکصد میلیون ریال (10 میلیون تومان) ابراز کرده اند.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در پایان یادآور شد: مطابق قانون مالیات های مستقیم صاحبان مشاغل تا 31 خردادماه سالجاری مهلت داشته اند نسبت به تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده 100 ق.م.م و یا اظهارنامه عملکرد سال 1401 اقدام نمایند لیکن با توجه به استقبال مؤدیان مالیاتی جهت انجام تکالیف مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مؤدیان، برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا مهلت مذکور تا 10 تیرماه سال جاری تمدید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار