زارع پور در جمع خبرنگاران:

رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از عهده دولت خارج است

درخواست آیت الله رئیسی مورد توجه قرار گرفتن موضوع فیلترینگ است

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از عهده وزارت ارتباطات و دولت خارج است، گفت دولت معتقد است که برخی از سرویس‌ها و خدمات هستند که می‌توان درباره فیلترینگ آنها تجدیدنظر کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از عهده دولت خارج است

سلمان امیری- عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع فیلترینگ خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است و دولت سهم عمده‌ای در کمیته‌ فیلترینگ ندارد. بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ مطرح شده و یکی از درخواست‌های آیت الله رئیسی مورد توجه قرار گرفتن موضوع فیلترینگ است. از دسترس خارج شدن گوگل پلی یا برخی از سرویس‌هایی که مردم به آن نیاز دارند، باید در کارگروه بررسی شود؛ عمده نارضایتی مردم به دلیل از دسترس خارج شدن این سرویس‌ها است.

وی درباره فیلترینگ پیام‌رسان‌ها نیز گفت: در خصوص شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم و آنها کماکان برقرار است. اما به اعتقاد ما برخی از سرویس‌ها و خدمات هستند که می‌توان درباره آنها تجدیدنظر کرد، که از عهده وزارت ارتباطات و دولت خارج است. امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی در این حوزه نیز در قالب همین کارگروه نقش آفرینی داشته باشد که ما اثرات آن را در کاهش نارضایتی‌های مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه داشته باشیم.

هیچ شخصی نباید برای گرفتن استعلام به صورت حضوری به ادارات مراجعه کند

زارع پور در خصوص دولت هوشمند نیز بیان کرد: طبق قانون دستگاه‌ها مکلف شدند که در راستای تحقق دولت هوشمند گام بردارند بر همین اساس کار پرشتابی آغاز شده است. دستگاه‌ها باید تا پاییز تمام استعلامات خود را به شکل برخط انجام دهند. هیچ مراجعه‌کننده‌ای برای گرفتن استعلام نباید از یک اداره به اداره دیگر یا از یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر برود. از سوی دیگر دستگاه باید تمام خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند که خدمات خود را نیز از طریق پنجره ملی خدمات دولت ارائه کنند. از سوی دیگر باید 20 درصد خدمات خود را هوشمند کنند. سال گذشته سال پنجره واحد بود و امسال سال افزایش کیفیت خدمات و حذف کاغذ از مراودات بین دستگاهی است که ان‌شاالله دولت هوشمند را به معنای واقعی کلمه در سال جاری محقق کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار