رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
باید استعدادهای دانشآموزان با نیازهای ویژه را قدر بدانیم
تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کل کشور با بیان اینکه تابستان با غنیسازی اوقات فراغت ادغام شده است، مدیران و معاونان مدارس استثنایی باید برای فصل تابستان برنامه داشته باشند بر دانستن قدر استعداد دانشآموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
افتتاحیه پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور(دانش آموز پویا؛ تعالی، توانایی و فردای بهتر) با شعار تربیت بدون توقف؛ با حضور، حمید طریفی حسینی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ و بهاره عباسی؛ سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی پایتخت، در مجتمع آموزشی باغچه بان ٢ منطقه ۴ برگزار شد.
طریفی حسینی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت اظهار کرد: هرچه داریم از نعمت ولایت است و خداوند را بابت این نعمت الهی سپاسگزاریم و امیدواریم اهداف آموزشی و پرورشی را مبتنی بر تعالیم اسلامی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام پیش ببریم.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان و فرهنگیان مدارس استثنایی کشور با اشاره به برنامه های اجرا شده توسط دانش آموزان با نیازهای ویژه، اجرای آنها را تنها گوشه ای از توانمندی ها و استعدادهای درخشان آنها دانست و گفت: دانش آموزانی با نیازهای ویژه، دانش آموزانی هستند که تلاش و همت والایی دارند که باید بیشتر به آن توجه شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور افزود: اکنون شاهد حمایت بی دریغ دولت از آموزش و پرورش و اهتمام ویژه ای نسبت به حل مشکلات و دغدغه های آموزش و پرورش هستیم که در کنار آن، مطالباتی هم در زمینه تحول آفرینی و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش وجود دارد.
طریفی حسینی با اشاره به اینکه، دسترسی به آموزش در تمام مدارس استثنایی فراهم شده و در سطح بالاتری نیز برای تحقق عدالت و رشد استعدادهای دانش آموزان بر اساس توانمندی های آنها برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از مصادیق فعالیت های تربیتی، پایگاه های تابستانی است، در برنامه هفتم توسعه، توجه ویژه ای به تمام ابعاد تعلیم و تربیت شده و خوشبختانه، هر قدر که دولت به آموزش و پرورش توجه دارد، وزارت آموزش و پرورش نیز به حوزه آموزش و پرورش استثنایی توجه دارد و اکنون، در یکی از نقاط عطف تاریخ آموزش و پرورش از نظر توجه به این حوزه هستیم و تمام معاونت های حوزه ستادی، در برنامه های آموزشی، پرورشی و توان بخشی در کنار ما هستند.
وی افزود: موضوع تسهیل ایاب و ذهاب و حمل و نقل دانش آموزان با نیازهای ویژه، در سطح وزارت کشور هم مطرح شده و برای حمل و نقل تمام سال پیگیری می شود.
طریفی حسینی ارائه خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه را حق آنها و وظیفه خود دانست و اظهار کرد: تلاش ما این است که با تغییر نگاه، تفاوتی میان دانش آموزان با نیازهای ویژه و سایر دانش آموزان نباشد تا برابری آموزشی و تربیتی را به طور کامل؛ محقق کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار«تربیت بدون توقف» پایگاه های اوقات فراغت تابستان خاطرنشان کرد: در تابستان به صورت ظاهری مدارس تعطیل است اما در واقع فرآیند تربیت توقف پذیر نیست و دانش آموزان در پایگاه های تابستانی به خدمات تربیتی دریافت میکنند. فعالیت پایگاه های اوقات فراغت با هدف استمرار و تداوم یادگیری دنبال می شود که کمک به کاهش آسیب های اجتماعی نیز هست.
طریفی حسینی افزود: در قانون، همه دستگاه های مرتبط تکالیفی نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه دارند و حداقل برای ٢٠ دستگاه در حوزه ورزش، تکالیفی مشخص شد و امیدواریم با همدلی و همراهی که در مجموعه ارکان دولت ایجاد شده و با اهتمام مدیران مدارس، استفاده از ظرفیت های قانونی را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه، اوقات فراغت ماموریت بین بخشی دستگاه های مربوطه است که امیدواریم منجر به خلق فرصت های متنوع یادگیری شود، گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نگاه ویژه ای نسبت به حوزه استثنایی دارند و از آن به عنوان استان سی و سوم کشور یاد می کنند، به همین منظور، بجز پایگاه های تابستانی فعالیت های دیگری هم در حوزه پرورشی و فرهنگی، ویژه دانش آموزان و فرهنگیان مدارس استثنایی خواهیم داشت تا تابستان پرشوری را، هم در سطح مدرسه و هم بیرون از مدرسه با محوریت با مدرسه رقم زنیم.
در پایان این مراسم، از مدیران پایگاه های تابستانی سال گذشته آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، توسط معاون وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شد.
دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی
ارسال دیدگاه