گلرو در گفت‌وگو با پانا:

مجلس معتقد است که توسعه رابطه با مصر به نفع ملت‌های منطقه است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش‌های صورت گرفته برای احیای روابط با مصر را ستودنی دانست و گفت مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که توسعه رابطه با مصر می‌تواند به نفع ملت‌های منطقه به خصوص دو ملت ایران و مصر باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مجلس معتقد است که توسعه رابطه با مصر به نفع ملت‌های منطقه است

عباس گلرو در گفت‌وگو با پانا در خصوص احتمال از سرگیری روابط ایران و مصر، اظهار کرد: «سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی عربی در دولت سیزدهم، سیاستی منطبق بر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که بر رابطه با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان تاکید کرده است.»

وی افزود: «چند مولفه می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت روابط ایران و مصر باشد؛ نکته اول اینکه دو کشور صاحب دو تمدن بزرگ بشری هستند که چند هزار سال در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، دوره‌های تاریخی پر اهمیتی را رقم زده‌اند. نکته دوم این است که هم تمدن مصر و هم تمدن ایران در جهان اسلام و در گسترش اسلام نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ مصر نیز مانند ایران وقتی به دنیای اسلام پیوست، به دین مبین اسلام کمک کرد.»

گلرو اضافه کرد: «نکته سوم اینکه هر دو کشور در یک منطقه ژئوپلیتیکی بسیار مهم و اساسی حضور دارند. ایران در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب؛ مصر نیز در مسیر کریدورهای دریایی شرق به غرب از کانال سوئز و از آفریقا به اروپا قرار دارد. این نکات اهمیت روابط دو کشور را نشان می‌دهد.»

نماینده مردم سمنان در مجلس بیان کرد: «ما همیشه از توسعه روابط با کشورهای اسلامی استقبال کرده‌ایم. امروز نیز مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که توسعه رابطه با مصر می‌تواند به نفع ملت‌های منطقه به خصوص دو ملت ایران و مصر باشد.»

وی افزود: «مسائل کلان و مهم جهان اسلام که مرتبط با مصالح و منافع دو ملت ایران و مصر است، باید مدنظر قرار بگیرد.»

گلرو در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش‌هایی که برای احیا و توسعه روابط صورت می‌گیرد، ستودنی است. اراده سیاسی باید در رهبران و مقامات دو کشور وجود داشته باشد که این اراده از سمت ایران وجود دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار