شهردار تهران مطرح کرد؛

تهران عقب افتادگی‌های زیادی دارد؛ بهسازی روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت تهران با عقب افتادگی‌های بسیاری روبه‌رو است، این عقب ماندگی باعث آزار شهروندان شده‌ است و مدیریت شهری وظیفه دارد برای رضایت مردم وضع فعلی را بهبود بخشد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تهران عقب افتادگی‌های زیادی دارد؛ بهسازی روکش ۱۰ درصد از خیابان‌های تهران

علیرضا زاکانی شهردار تهران در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح کارخانه آسفالت غرب اظهار کرد: در تهران با عقب افتادگی‌های بسیاری روبه‌رو هستیم، این عقب ماندگی باعث آزار شهروندان شده‌است و مدیریت شهری نیز وظیفه دارد در جهت رضایت مردم وضعیت فعلی را بهبود بخشد. تهران امروز از ترافیک بدمسکنی و بی مسکنی، وضعیت نامناسب معابر و …. رنج می‌برد.

زاکانی ادامه داد: به‌واسطه نبود کارخانه‌های بزرگ و کارآمد تولید آسفالت، پیش از این نمی‌توانستیم متناسب با نیاز تهران در معابر آسفالت‌ریزی کنیم، اما اکنون با افزایش ظرفیت تولید و افتتاح کارخانه‌های بزرگ مطابق برنامه سالانه 10 درصد معابر تهران آسفالت‌ریزی خواهد شد.

شهردار پایتخت افزود: سال گذشته قبل از شروع فرآیند آسفالت‌ریزی ابتدا معابر معیوب شهری تهران را شناسایی کردیم و در هر منطقه و ناحیه اولویت‌های بهسازی معابر مشخص شد. بر همین مبنا مطابق برنامه بناست یک سوم آسفالت‌ها صرف نوسازی ۲۴ معابر اصلی تهران شود و باقی در معابر فرعی به کار گرفته‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت قدیمی در منطقه ۱۸ جمع آوری می‌شود و بناست به‌زودی به‌جای آن کارخانه‌ای مدرن با رعایت استانداردهای محیط زیستی جایگزین شود.

زاکانی پیرامون افتتاحیه امروز نیز افزود: کارخانه‌ای که امروز افتتاح می‌شود دارای بالاترین استاندارهای روز دنیاست و در آن هر ساعت ۲۴۰ تُن آسفالت با بهترین کیفیت و حداقل آلایندگی تولید می‌شود. با همین میزان ظرف روزهای آتی کارخانه‌ای دیگر در شرق تهران افتتاح خواهد شد.

تعداد کارخانه‌های تولید آسفالت تهران به 6 عدد می‌رسد

وی تاکید کرد: با مجموع افتتاحیه‌های امروز تعداد کارخانه‌های تولید آسفالت در تهران به ۶ عدد خواهد رسید و ظرفیت آسفالت ریزی در معابر تهران به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. در همین رابطه طی ۲۱ ماه گذشته حدود 1.5 میلیون تُن آسفالت در معابر تهران ریخته شد و از این پس در هر سال حداقل این میزان(یک و نیم میلیون تُن) آسفالت‌ریزی را خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲، بهسازی روکش ۱۰درصد از خیابان‌های تهران است، ادامه داد: از ۱.۵میلیون تُن آسفالتی که برای بهسازی معابر امسال برنامه‌ریزی شده، ۵۰۰ هزار تُن آن در اتوبان‌ها استفاده خواهد شد؛ مابقی سهم معابر فرعی پایتخت است.

علیرضا زاکانی در حاشیه شصتمین پویش امیدوافتخار و آیین افتتاح کارخانه تولید آسفالت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی پیرامون افتتاحیه امروز گفت: سالانه 10 درصد از معابر تهران نیاز به آسفالت‌ریزی دارد، به عبارت دیگر باید هر سال 1.5 میلیون تُن آسفالت در معابر به زمین ریخته‌شود. پیش از این ظرفیت تولید نهایت ۷۰۰ هزار تُن بود، اما با افتتاح کارخانه‌ امروز و مورد دیگری که طی چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ظرفیت تولید آسفالت تهران به 1.5 میلیون تُن می‌رسد.

وی ادامه داد: طی سه ماه گذشته ۴۹۰ هزار تُن آسفالت در معابر ریخته شده‌است. در تلاشیم تا قبل از آغاز فصل سرما این رقم به 1.5 میلیون تُن برسد.

زاکانی در رابطه با احداث کارخانه تولید آسفالت در سرخه‌حصار نیز گفت: کارخانه سرخه‌حصار کاملا مطابق استانداردهای محیط زیستی احداث شده‌است و میزان آلایندگی آن بسیار اندک و نزدیک به آلایندگی یک دستگاه اتوبوس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار