رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

نقش مدیران در امر تربیت از هر رسانه‌ای بیشتر است

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد و رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در نشست با مدیران مدارس، نقش آنان در امر تربیت را از هر رسانه‌ای مهم‌تر عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدیران در امر تربیت از هر رسانه‌ای بیشتر است

در راستای توسعه و تقویت فعالیت‌های مدارس، نشست تخصصی رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با مدیران مدارس به صورت محله محور برگزار شد.

مهدی خوبانی، امام جمعه و رئیس کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: مدیران مدارس در سه ماه تابستان باید برنامه تربیتی و آموزشی مدرسه را طراحی کنند و با معلمان در میان بگذارند. اول نقاط قوت و ضعف مدرسه را مشخص کنید و آسیب‌های دانش‌آموزان را بدانید. شما باید طبق نقاط قوت و ضعف مدرسه، معلمان را توجیه کنید و باید شیوه های تربیتی متعدد داشته باشید.

امام جمعه شهرستان ملارد افزود: جلسات هم‌اندیشی مدیران مداس در منطقه و این تبادل نظرات باعث می‌شود مدیران بتوانند مدارس را بهتر اداره کنند و دانش‌آموزان را درست تربیت کنند. ما باید در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مسئله تربیت در مدارس تلاش کنیم.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ملارد خاطر نشان کرد: مسئله حجاب در مدارس یک چالش جدی برای شماست. نماد زن مسلمان حجاب است. شما باید نگاه توحیدی دانش‌آموزان را بالا ببرید. شما باید فرایند تربیت را طوری بچینید که این باور قلبی در دانش‌‌‌آموزان ایجاد شود. رسانه زمانی می‌تواند کارساز باشد که شما حضور نداشته باشید. آسیب‌های دوران کرونا بخاطر فاصله‌ای بود که بین دانش‌آموز و مدرسه ایجاد شد. نقش مدیران در امر تربیت از هر رسانه‌ای بیشتر است. رسانه واقعی نیست و شما باید ارتباطی با دانش‌آموز ایجاد کنید که از بین حرف‌های شما انتخاب کند و سراغ رسانه نرود.

وی افزود : نماز مسئله‌ای بسیار مهم است. یکی از ابزار‌های ارتقاء باور دانش‌‌‌آموزان، عملکرد شما در بحث نماز است. نماز چهار هزار معنا در انسان ایجاد می‌کند. همچنین کتاب تفکر را ساده نگیرید. دانش‌آموزانی متفکر و با باور قلبی عمیق پرورش دهید.

این جلسات به صورت کارگاهی، در چهار محور تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموز خبرنگار: طاهره حضرتقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار