عید قربان عید بندگی است

تنگستان (پانا) - امام جمعه اهرم گفت عید قربان عید بندگی است. بعضی‌ها حاضرند برای رسیدن به مال دنیا جان دیگران را بگیرند. تسلیم محض بودن یعنی ایمان حقیقی. کسی که مغزش تسلیم خداوند است یعنی دارای ایمانی حقیقی است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان عید بندگی است

حجت‌الاسلام پهلوزاده امام جمعه اهرم در خطبه نماز عید قربان اظهار کرد: بردن هدایای مفصل برای حجاج سبب مشقت برای حاجی می‌شود؛ زیرا او نیز باید هدیه ای متقابل به ما بدهد.

وی در ادامه افرود: این سنت ها و رسم و رسوم و آدابی که در بین مردم در جریان است، باید با تذکرهای پیاپی برداشته شود، چونکه به فرموده امام صادق (ع) این کارها به خودنمایی و ریا تشبیه می‌شود و باعث گرفتاری ما در فردای قیامت خواهد شد.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: هدف اگر ثواب است باید طبق دستور دین باشد، نه اینکه یک شخصی بیایید و روشی را آداب و رسوم کند تا خدای نکرده در طول زمان بدعتی در دین صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پهلوزاده امام جمعه اهرام در ادامه گفت: اسلام می‌فرماید باید به صاحب عزا کمک شود تا داغ مصیبت برطرف شود. اما بعضی از افراد را می‌بینیم که در مراسمات خود با خرج های بی مورد خود را غرق در قرض و بدهکاری می‌کنند که مایه مشقت و گرفتاری است و در نهایت باعث ایجاد اختلاف می‌شود.

وی بیان کرد: خلاف سنت است که صاحب عزا بخواهد با هزینه های هنگفت از مهمانان پذیرایی کند.

پهلوزاده از زحمات خیرین و کمیته امداد امام خمینی شهرستان تنگستان به پاس قربانی صورت گرفته و حمایت از نیازمندان تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار : سجاد زنده بودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار