بزرگترین بلوک زایمانی شرق کشور در کاشمر به بهره‌برداری رسید

کاشمر(پانا) - همزمان با عید سعید قربان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستان بزرگترین بلوک زنان و زایمان در شرق کشور با مشارکت شرکت ملی نفت ایران افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین بلوک زایمانی شرق کشور در کاشمر به بهره‌برداری رسید

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تشکر از مشارکت شرکت ملی نفت ایران بابت پروژه ساخت بزرگترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور در این شهرستان افزود: شرایط پیش آمده دراین شهرستان قابل قبول هست که حتی مشابه این مجموعه را در بیمارستان های دولتی مشهد نداریم.

محمد علی کیانی این شهرستان را که به عنوان یک قطب ویژه درمانی نام برده است مستلزم نگاه ویژه‌ تری است که شهرستان کاشمر را بعنوان یک شهر استراتژیک نام برد که باتوجه به همجواری با شهرستانها بیشترین مراجعه کننده را دارد که نیاز به زیرساخت‌های دیگری مثل جاده و کادر درمان است که همت مسئولین شهری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه مقوله سلامت تنها ۳۰ درصد با بهداشت و درمان و نزدیک به ۷۰ درصد آن بخش های مشارکتی است گفت: خواهشمندم خیرین در این باره نگاه ویژه تری به این مسائل داشته باشند تا بتوانیم جان انسان‌هایی را که به دلیل کمبود امکانات در معرض خطر قرار می‌گیرد با اطمینان نجات ببخشند.

همچنین فرماندار کاشمر هم با بیان اینکه عملیات اجرایی بلوک زایمانی از سال ۱۳۹۴ آغاز و در مدت حدود هفت سال تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: طی حدود یک و نیم سال گذشته با تلاش و پیگیری های مسئولین شهرستان و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب اعتبار مورد نیاز، امروز پروژه به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حجت الله شریعتمداری با مهم دانستن افتتاح این پروژه در بیمارستان ابوالفضل شهرستان کاشمر افزود: قطعا این مهم بیانگر توجه حاکمیت و توجه دولت به حوزه سلامت و بهداشت زنان در این خطه است.

همچنین وی با تاکید بر اینکه مشابه این بلوک زایمانی در کمتر بیمارستان دولتی با این امکانات و تجهیزات وجود دارد، ابراز کرد: این بلوک زایمانی علاوه بر اینکه به جمعیت تحت پوشش در شهرستان‌های منطقه خدمات رسانی می کند، از انجام سفر و هزینه‌های زیادی جلوگیری می‌کند.

در ادامه نیز حسن مکارم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه با پیگیری های مستمر طی یک سال و نیم گذشته ١۴ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: بزرگترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور با زیربنای ٢ هزار و ۴٣٠ متر مربع در دو طبقه و با ۴٩ تخت افتتاح شد.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار