امام جمعه کاشمر:

عیدقربان سرمشقی بزرگ و درس عاشقی نزد خداست

کاشمر (پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر گفت عید قربان نمونه‌ای از سرمشق بزرگ پیش روی ما است که در آن درس عاشقی در نزد خداوند جهانیان مورد تاکید است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
عیدقربان سرمشقی بزرگ و درس عاشقی نزد خداست

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری در خطبه اول نماز عید قربان مردم را به رعایت مواردی که حضرت ابراهیم توانست به درجات بالای اقتدار معنوی و شوکت برسد دعوت کرده و گفت: قرآن در تعبیر حضرت ابراهیم می‌فرماید که ایشان اَواه بودند، یعنی بسیار توبه کننده بودند و لحظه به لحظه در یاد بودند. در عین حال این چنین بیان کردند که حضرت ابراهیم چه در مقابل گرفتاری های معنوی و چه مشکلاتی از جانب بت پرستان و مشرکین مقاومت کرده و سرسخت بودند به گونه ای که نه اهل گوشه گیری بودند و نه در جامعه هضم می شدند.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم بین مردم می‌آمدند و مردم را چه به صورت فردی و چه بصورت اجتماعی راهنمایی می‌کردند و سختی های این کار را به جان می‌خریدند.

امام جمعه شهرستان کاشمر تصریح کرد: مشکلاتی که در طول تاریخ پیش روی مردم بوده است همگی به گونه‌ای امتحان الهی برای بشر بوده است. چه آن امتحاناتی که به صورت عمومی و از کل بشر است و چه آن امتحاناتی که به صورت فردی و برای بدست آوردن درجه بوده است. انسانی که به خدا اعتقاد دارد و از امتحانات الهی و سختی ها ترسی ندارد به گونه‌ای که در مقابل آنان مقاومت می کند ایمانش تقویت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد طاهری با اشاره به عید قربان گفت: مهم این است که محبوب های ما در نزد ما از خدا محبوب تر نشوند، زیرا عید قربان روزی است که در آن خداوند متعال امتحانی سخت برای حضرت ابراهیم در نظر گرفت تا ببیند که حضرت ابراهیم بیشتر خدا را دوست دارد یا حضرت اسماعیل را، این نمونه از امتحان سخت است که حضرت ابراهیم از آن سربلند بیرون آمد. همین گونه امتحان بعدها برای امام حسین علیه السلام پیش آمد که ایشان تمام خانواده‌اش را در راه خدا فدا کرد.

وی افزود: عید قربان از عیدهای بزرگ ماست، زیرا نمونه‌ای از سرمشقی بزرگ پیش روی ماست که در آن درس عاشقی در نزد خداوند مورد تاکید است، خداوندی که ما را آفریده و به ما محبت ورزیده و دوستدار ماست.

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه شهرستان کاشمر در انتهای خطبه اول نماز عید قربان، این روز را به همگی تبریک گفت و خواستار این شد که با الگوگیری از حضرت ابراهیم راه درست را برویم.

خبرنگار دانش آموز: عماد شجاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار