امام جمعه شهرستان رباط‌کریم:

عید قربان زمان از بین بردن نفس اماره و دل کندن از تعلقات دنیوی است

رباط‌کریم (پانا) - امام جمعه شهرستان‌رباط‌کریم، عید قربان را عاملی در جهت از بین بردن نفس اماره و دل کندن از تعلقات دنیوی دانست و عرصه‌ امتحان و آزمایش برای حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) را صحنه‌ جانبازی و فداکاری برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان زمان از بین بردن نفس اماره و دل کندن از تعلقات دنیوی است

حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در خطبه‌ اول بعد از نماز عید قربان، این عید پرفضیلت را عامل وحدت مسلمانان نامید و گفت: عید فطر و عید قربان دو عید مشترک بین شیعه و اهل سنت است و مظهر اتحاد و انسجام اسلامی می‌باشد.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم ضمن اشاره به مقام والای پدران و مادران شهدا اظهار کرد: درود خدا بر آنان باد چرا که دل کندن از فرزند کار هرکسی نیست؛ حضرت ابراهیم و اسماعیل سربلند از امتحان الهی بیرون آمدند و نام آنها جاودان ماند و همه ائمه از نسل ایشان برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد : عید قربان در واقع از بین بردن نفس اماره و دل کندن از تعلقات دنیوی است. عرصه‌ امتحان و آزمایش برای حضرت خلیل و اسماعیل و صحنه‌ جانبازی و فداکاری است. حرکت نمادین قربانی کردن در اصل تمرینی برای غلبه بر نفس اماره است. این عید، عید سرسپردگی و بندگی می‌باشد.

حجت الاسلام ترابی در آغاز خطبه‌ دوم پیام مهم رهبر انقلاب را که به حجاج صادر فرمودند، این‌چنین بازگو کرد : دو رکن مهم حج، وحدت و معنویت است، کنگره‌ عظیم حج نماد وحدت امت اسلام است. در موسم حج و در سرزمین وحی، مسلمانان جهان با هر نژاد، زبان و ملیتی در کانون توحید اجتماع می‌کنند و اتحاد و انسجام امت اسلامی را به نمایش می‌گذارند همچنین مسائل و مشکلات جهان اسلام را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به مخالفت‌های دشمنان برای برگزاری حج ابراهیمی اظهار کرد: مخالفت آنان به خاطر نقش حج ابراهیمی در تقویت پایه‌های اتحاد مسلمانان جهان است، اگر می‌بینید استکبار جهانی از مراسم حج هراس و وحشت دارد به خاطر این است که حج مسلمانان را متحد و منسجم می‌کند. اما رکن دوم که معنویت است باید با محوریت دین همراه باشد که در آن مراسم حج باعث ارتقاء معنویت در میان مسلمانان جهان می‌شود یکی دیگر از مسائلی که استکبار جهانی با آن مخالفت می‌کند معنویت است.

امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در پایان با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت گفت : طبق حدیثی که از امام صادق(ع) نقل شده است عید غدیر، افضل اعیاد امت اسلامی است و در عالم هستی روزی مهم‌تر از غدیر نیست؛ بنابراین مسلمانان باید این عید را جدی بگیرند در همین راستا، ستاد دهه ولایت و معاونت برنامه‌ریزی در پایان هفته جاری، به مدت چهار روز جشنی به این مناسبت برگزار می‌کند.

دانش‌آموز خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار