نماز باشکوه عید قربان در حرم مطهر رضوی اقامه شد

مشهد (پانا) - نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اقامه شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز باشکوه عید  قربان در حرم مطهر رضوی اقامه شد

مراسم اقامه نماز باشکوه عید سعید قربان از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۸ تیرماه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در رواق‌های مبارکه امام خمینی (ره)، دارالمرحمه و دارالحجه حرم مطهر رضوی به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز شد.

در ادامه این مراسم، یکی از وعاظ مذهبی، احکام نماز عید سعید قربان را تبیین و توضیحاتی پیرامون استهلال ارائه می‌کند و نماز عید سعید قربان نیز رأس ساعت ۵ در حرم مطهر رضوی اقامه شد.

عید سعید قربان و داستان بیدار در دلش، درسی برای اندیشیدن و رهایی از تعلقات نفس و عروج به سمت جایگاه حقیقی انسان و تقرب به معبود است.

حضرت ابراهیم(ع) در خواب، ذبح فرزندش را می ‌بیند و پس از سه بار، این موضوع را با پسرش حضرت اسماعیل مطرح می ‌کند. اسماعیل این دستور الهی را با آغوش باز می ‌پذیرد و خود را برای اجرای آن آماده می کند. پس از مهیا شدن ابراهیم و اسماعیل جهت انجام امر خداوند، از جانب پروردگار، قوچی جهت قربانی فرستاده می شود و این پدرو پسر از این آزمایش الهی، سربلند بیرون می ‌آیند. از آن پس روز دهم ذیحجه به عید قربان نام گذاری شده است.

یکی از اعمال روز عید قربان (عید الضحی) است، سنت خواندن نماز عید در این روز از سال اول هجری آغاز شد و سنت موکده است. پیامبر (ص) پیوسته آن را انجام داده و به مردان و زنان می فرمود که برای ادای آن از شهر بیرون روند. نماز عید قربان در زمان حضور معصومین (علیهم السلام) واجب بوده و وجوب آن مشروط به اقامه جماعت بوده است ؛ اما در زمان فعلی که زمان غیبت کبری است، نماز عید قربان، مستحب است و مى توان آن را به جماعت یا فرادى خواند.

دانش آموز خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار