معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:
غنیسازی اوقات فراغت مطلوبترین شیوه مقابله با آسیبهای اجتماعی است
ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از غنیسازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بهعنوان مهمترین و مطلوبترین شیوههای مقابله با آسیبهای اجتماعی یاد کرد.
علی شمس ناتری در نشست دو روزه مدیران و روسای شهرستانها و مناطق گفت: برنامهریزی برای اوقات فراغت تابستان یکی از اولویتهای آموزش و پرورش است که علاوه بر سرگرمی و آموزش، راهی برای توانمندسازی عملی دانشآموزان است و احصاء ظرفیتهای قرآنی، فرهنگی، هنری، ادبی، و مهارتی دانش آموزان از اهم وظایف پایگاههای تابستانی است.
وی با اشاره به اهمیت تربیت دانشآموزان در نظام تعلیم و تربیت گفت: تربیت هیچگاه متوقف نخواهد شد و دانشآموزان با حضور در کلاسهای تابستانه در محیطی شاداب و پرنشاط آمادگی لازم را برای حضور در کلاس درس در سال تحصیلی جدید به دست میآورند.
شمس ناتری با اشاره به شعار اوقات فراغت امسال با عنوان «تربیت بدون توقف» گفت: در تلاشیم از تمام ظرفیتهای موجود و دستگاههای دیگر در جهت غنیسازی اوقات فراغت با پیوستهای تربیتی استفاده کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مجموعه فعالیتهای کانونهای فرهنگی تربیتی، دارالقرآن ها، سالنهای ورزشی، مدارس مجری طرح اوقات فراغت، پژوهشسراها و سایر دستگاههای همکار آموزش و پرورش مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون های فرهنگی مساجد، تشکلهای دانشآموزی باید به نحوی باشد که همه با هر سطحی از توانایی، استعداد و علاقه را پوشش دهد.
شمس ناتری بر اجرای بانشاط و باکیفیت فعالیتهای تابستانی اشاره کرد و گفت: باید دانشآموزان در پایان تابستان احساس مفید بودن برنامهها و حضور در فعالیتهای تابستانه را داشته باشند و آن چنان فعالیتها برایشان جذاب باشد که در طول سال تحصیلی نیز آن مهارت یا هنری که آموخته را با اشتیاق دنبال کنند.
ارسال دیدگاه