احمد زنده‌روح در گفت‌وگو با پانا:

گل‌گهر شخصیت تیم‌های مدعی را دارد

قلعه‌نویی نمی‌رفت، جایگاه تیم بهتر می‌شد/ سقف قرارداد، زیرمیزی را بیشتر می‌کند/ همبازیانم کمک کنند تا به شرایط گذشته برگردم

تهران (پانا) - کاپیتان گل گهر سیرجان معتقد است این تیم توانسته در چندسال اخیر شخصیت تیم‌های مدعی را پیدا کند و فصل جدید هم با همین تفکر پیش می‌رود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
گل‌گهر شخصیت تیم‌های مدعی را دارد

احمد زنده‌روح در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پایان خدمت سربازی خود و بازگشت به گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: «آدم خوش‌بینی هستم و کلا خوب بود. به‌خاطر شرایط خیلی خوبی که دو فصل پیش داشتم و به یک باره مشمول شدم، شرایط سختی به من گذشت. در آن مقطع واقعا هضم این مسئله دشوار بود اما رفته رفته با آن کنار آمدم. همان سال اولی که با فجر در لیگ برتر بودیم و سقوط کردیم، به لحاظ فوتبالی اصلا خوب نبود. اما فصل پیش با اینکه در لیگ یک بودیم، خدا را شکر می‌کنم که توانستیم عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم. خودم هم به‌خصوص در نیم فصل دوم شرایط فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشتم و حیف شد که تیم ما به لیگ برتر صعود نکرد.»

وی ادامه داد: «ویژگی مثبتی که فجر در لیگ یک داشت، یک‌دستی و همدلی بچه‌ها بود که متحد بودیم. تیم ما واقعا لایق صعود بود و شاید بدشانس بودیم که نتوانستم به آن برسیم. امیدوارم فصل پیش‌رو این تیم بتواند به لیگ برتر صعود کند‌. با عملکردی که من از آقای بوعلی، هیات مدیره، مفتاحی و رجب‌زاده به‌عنوان سرمربی دیدم، آن‌ها هدف بزرگی دارند. دارند کارهایی در شیراز انجام می‌دهند که در آینده از آن‌ها خواهید شنید. وقتی هدف همه یکی باشد و همه در آن مسیر تلاش کنند، می‌توانند به آن برسند. هرچند واقعا شرایط لیگ یک خیلی سخت است.»

کاپیتان گل گهر سیرجان تصریح کرد: «من با این تیم یک سال قرارداد داشتم که اعتبار چندانی نداشت اما با مذاکره و صحبت‌هایی که با مدیریت باشگاه و سرمربی تیم داشتم، یک سال قرارداد جدید بستیم. تمرینات تیم هم ۲، ۳ روز است که شروع شده. شخصا با سرمربی صحبت کردم و انرژی و انگیزه ‌مثبتی دارند. درست است دو فصل نبودم ولی نتایج را پیگیری می‌کردم. در ۲ فصل اخیر با بدشانسی تیم نتوانست جایگاه بهتری بگیرد. ۲ فصل قبل که جریان آن بازیکن خارجی (بانیاما) پیش آمد و از تیم امتیاز کسر کردند و امسال هم که قلعه‌نویی اواخر فصل به تیم ملی رفت. معتقدم اگر این اتفاق نمی‌افتاد، جایگاه بهتری نصیب گل‌گهر می‌شد.»

احمد زنده‌روح گفت: «خدا را شکر اطلاعی که من از وضعیت تیم دارم، باشگاه دارد خیلی فشرده با تمدیدی‌ها صحبت می‌کند و بازیکنان جدیدی هم که قرار است بگیرند، در حال مذاکره آمد. تیم هرچه زودتر شکل بگیرد، راحت‌تر مربیان می‌توانند کارشان را پیش ببرند. هدف‌گذاری تیم هم بدون‌شک در فصل جدید بالای جدول خواهد بود. در سال‌های اخیر تیم گل‌گهر این قدر عملکرد خوبی داشته و فوتبال قدرتمندی ارائه کرده که توانسته شخصیت تیم‌های مدعی را پیدا کند. فکر می‌کنم برای باشگاه ما هم زشت باشد که فقط به ماندن در لیگ برتر بسنده کند.»

وی با اشاره به قانون سقف قرارداد افزود: «این قانون در صورتی خوب بود که به موقع انجام می‌شد. شاید حداقل دو سه فصل پیش اگر این اتفاق می‌افتاد و نظارت دقیق می‌شد، قیمت‌ها این‌قدر بالا نمی‌رفت. در مجموع بعید می‌دانم همه آن را رعایت کنند. دو، سه فصل پیش قیمت بازیکنان معقول بود و هر فصل نهایت ۳۰، ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد. اما در یکی دو فصل اخیر واقعا قیمت‌ها وحشتناک ۲، ۳ و حتی چندین برابر شد. بازیکن یک میلیاردی یک دفعه قرارداد بالای ده میلیاردی بست. در این مقطعی که همه چیز بالا رفته، تعیین سقف فقط زیرمیزی را بیشتر می‌کند و شک نکنید راهی برای دور زدن آن پیدا می‌کنند.»

کاپیتان گل‌گهر در پاسخ به این سوال که چرا تیم‌های لیگ به تیم قهرمان احترام نمی‌گذارند و دستاوردهای همدیگر را زیر سوال می‌برند؟ تاکید کرد: «چندین و چند سال است این اتفاق می‌افتد و در سال‌های اخیر با ورود فضای مجازی بیشتر هم شده است. من طرفداری تیم خاصی را نمی‌کنم. هر تیمی که به موفقیت می‌رسد تلاش می‌کند و زحمت می‌کشد. جاهایی از فوتبال بالاخره علاوه بر تاکتیک و تکنیک و هدفی که تیم دارد، شانس هم هست. پرسپولیس در اواخر لیگ باهوش‌تر و خوش‌شانس‌تر بود و قهرمان شد. اگر سپاهان، ملوان را می‌برد و قهرمان می‌شد، بازهم سپاهانی‌ها این حرف را می‌زدند؟ یا اگر استقلال دربی را می‌برد و قهرمان می‌شد، بازهم حرف از ناپاکی می‌زدند؟ اصلا این حرف‌ها برای خود باشگاه زشت است و شخصیت‌شان را زیر سوال می‌برد.»

احمد زنده‌روح گفت: «باید همه یاد بگیریم که به دستاورد و تلاش هم احترام بگذاریم. بگذاریم شیرینی فوتبال باقی بماند و با این کری‌های سخیف باعث تنفر نشویم. یکسری چیزها که از حد بگذرد واقعا چهره ‌زشتی پیدا می‌کند. امیدوارم که همه این احترام را یاد بگیریم.»

وی در پایان با اشاره به هدفش برای فصل جدید افزود: «خدا را شکر، نیم فصل دوم فصل پیش خیلی شرایط خوبی داشتم. امیدوارم بتوانم با کمک باشگاه، مربی و بازیکنان گل‌گهر به روزهای خوبم برگردم. دوست دارم به من کمک کنند تا سال خوبی پیش رو داشته باشم. آدم خوش‌بینی هستم و این دور از دسترس نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار