مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی: 

در برنامه‌ریزی اوقات فراغت باید ابعاد دانشی و مهارتی بر اساس ذائقه دانش‌آموزان مدنظر باشد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اهمیت اوقات فراغت، غنی‌سازی این مهم را بر اساس توجه به ابعاد دانشی، بینشی و مهارتی مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
در برنامه‌ریزی اوقات فراغت باید ابعاد دانشی و مهارتی بر اساس ذائقه دانش‌آموزان مدنظر باشد

آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی، به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی شهر تهران با مشارکت تشکل های دانش آموزی، با حضور اصغر باقرزاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، شورای معاونین و مدیران مناطق نوزده گانه آموزش شهر تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری و هزار دانش آموز دختر در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر، برگزارشد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای معلم و دانش آموزان شهید، اوقات فراغت را یک پدیده اجتماعی خواند و با بیان اینکه برخی فکر می کنند رشد تکنولوژی در زندگی افراد بر اهمیت اوقات فراغت افزوده، اظهار کرد: اهمیت اوقات فراغت تنها به دلیل تغییر سبک زندگی نیست، بلکه در کل تاریخ، همواره همه اقشار جامعه در تمام گروه های سنی بدان توجه داشته اند.

وی زمان اوقات فراغت را همانند یک شمشیر دو لبه دانست که اگر به طور درست از آن استفاده شود زمینه رشد و بالندگی افراد را فراهم می کند و اگر به طور نادرست از آن استفاده شود؛ باعث ایجاد مشکل و آسیب های اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اوقات فراغت را به ویژه برای دانش آموزان نوجوان مهم برشمرد و گفت: دانش آموزان بعد از ٩ ماه تلاش تحصیلی و پشت سر گذاشتن امتحانات وارد اوقات فراغت تابستانی می شوند که فرصت بسیار مغتنمی برای خودسازی و توانمندسازی آنهاست و اگر در آموزش و پرورش بتوانیم به طور اصولی اوقات فراغت دانش آموزان را غنی سازی کنیم در مسیر رشد و بالندگی و کشف استعدادهای دانش آموزان گام های موثری برداشته این.

وی با بیان اینکه در آموزه های غنی دینی، فرهنگی و ملی خود توصیه های فراوانی به پرداختن به اوقات فراغت داریم خاطرنشان کرد: لازم است برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی کنیم و برای آنها اوقات خوبی را رقم بزنیم و در برنامه ریزی این موضوع باید ابعاد دانشی، بینشی و مهارتی را بر اساس ذائقه دانش آموز مدنظر قرار دهیم و اگر براساس این سه اصل برنامه ریزی کنیم اتفاقات مهمی محقق خواهد شد.

کریمیان در پایان، افتتاح فعالیت های تابستانی را از مصادیق توجه ویژه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت توامان دانست و گفت: امیدواریم این آغاز، نویدبخش اتفاقات مبارکی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و موثر بر مسیر رشد، کشف استعدادها و پیشرفت دانش آموزان باشد.

دانش آموز خبرنگار: ایلیا یداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار