معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت تسلط مدیران به آیین‌نامه اجرایی مدارس

مدارس عادی دولتی، اولویت اجرای فعالیت‌ها در برنامه‌های ستاد بازگشایی مدارس(پروژه مهر) هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر مدرسه، رکن اصلی تحول در مدرسه است در نتیجه تسلط به جزئیات آیین‌نامه اجرایی مدارس برای مدیر ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تسلط مدیران به آیین‌نامه اجرایی مدارس

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای فرهنگی اظهار کرد: تقویت ایمان و امید به آینده در نوجوانان و جوانان، وظیفه مهم آموزش و پرورش برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی گفت: دانش‌آموزی که مسلط به مهارت است، تصویر روشنی از آینده برای خود دارد و این تحقق خودباوری و امید به آینده را ممکن می‌سازد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت هماهنگی برای تحقق آموزش باکیفیت اظهار کرد: هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی به منظور تحقق آموزش با کیفیت با نگاه ویژه به مدارس عادی دولتی ضروری است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر مدرسه، رکن اصلی تحول در مدرسه است در نتیجه تسلط به جزئیات آیین‌نامه اجرایی مدارس برای مدیر ضروری است.

وی اضافه کرد: مدارس عادی دولتی، اولویت اجرای فعالیت‌ها در ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) است. در نتیجه باید به رویکرد تمرکز بر ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس عادی دولتی توجه جدی داشت.

کاظمی با اشاره به تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: توجه به شاداب‌سازی مدارس، آزمایشگاه علوم تجربی، کارگاه‌های کار و فناوری و فرهنگ و هنر به منظور ایجاد موقعیت‌های یادگیری در پروژه مهر سال ۱۴۰۲ مورد تاکید است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هنرستان‌های جوار کارخانجات گفت: هنرستان جوار کارخانجات، یک گفتمان جدی معاونت آموزش متوسط است و انتظار می‌رود استان‌ها با بررسی و اهتمام کامل نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: ظرفیت گروه‌های آموزشی باید در راستای اهداف و ماموریت‌های تعریف‌شده بهره‌برداری شود تا شاهد ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تفاهمنامه با «ساتبا» به منظور فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در استفاده از انرژی و ایجاد یک درآمد پایدار برای مدارس انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار