هشدار ناپایداری‌های شدید در جنوب و جنوب شرق

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با هشدار ناپایدای شدید فصلی در جنوب و جنوب شرق کشور و احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها از افزایش دمای هوا در نیمه شمالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار ناپایداری‌های شدید در جنوب و جنوب شرق

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. فردا بارش در جنوب سیستان و بلوچستان،‌کرمان، شمال و شرق هرمزگان شدت می‌گیرد و طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. طی 2 روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. در این مدت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

آسمان تهران فردا (۶ تیر) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و افزایش محسوس دما با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۷ تیر) صاف و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۵ و ۶ تیر) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار