بارش‌های رگباری ۳ استان را فرا می‌گیرد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی اعلام کرد که فردا دوشنبه بارش‌های رگباری با سطح هشدار نارنجی بخش‌هایی از سه استان جنوبی کشور را فرا می‌گیرد و پیامدهای مخاطره‌آمیزی به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
بارش‌های رگباری ۳ استان را فرا می‌گیرد

بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی دوشنبه و سه شنبه ناپایداری‌های شدید فصلی و رشد ابرهای همرفتی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان را فرا می گیرد.

این سامانه رگبار باران، رعدو برق، در برخی نقاط تگرگ و وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک به همراه دارد که سبب طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود.

همچنین جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها نیز برای منطقه اثر سامانه پیش بینی می‌شود.

توصیه می شود در بازه زمانی فعالیت سامانه از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود. همچنین از فعالیت‌های کوه نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز شود.

علاوه بر این توصیه می شود نسبت به «احتیاط در سفرهای بین شهری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف» نیز اقدام شود.

رگبار پراکنده و وزش باد شدید در تهران

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران نشان می‌دهد گذر امواج کوتاه و ناپایدار تا اواخر وقت امروز(۴ تیر) در استان تهران به‌ویژه ارتفاعات موجب رگبار پراکنده و رعدوبرق و در مناطق جنوبی و غربی، وزش باد نسبتا شدید با خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا، دید افقی و انتقال گردوخاک از استان‌های همجوار به استان پیش‌بینی می‌شود.

از روز سه‌شنبه ( ۶ تیر) جوی نسبتا آرام و پایدار همراه با روند افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا ( ۵ تیر) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۶ تیر ) صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و افزایش محسوس دما با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار