سهم ۲۰۰۰ میلیارد تومانی اردبیل از مولدسازی

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت سهم استان اردبیل در سال جاری از محل مولدسازی و تجهیز منابع ۲ هزار میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سهم ۲۰۰۰ میلیارد تومانی اردبیل از مولدسازی

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفت تیر عنوان کرد: بر این باوریم که تعامل قوای سه گانه شرایط خوبی را در سنگر خدمت رسانی به مردم با نیت خالص و شایسته به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی بسیار محدود و کفاف پروژه‌های بزرگ را نمی‌کند، تصریح کرد: به هیچ وجه ارقام بودجه‌ای استانی نمی‌تواند تحول آفرین باشد بلکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا در تخصیص و جذب اعتبارات به صورت ملی تلاش و کوششی جدی انجام دهند.

استاندار اردبیل گفت: منابع تأمین شده در کمیته‌های برنامه ریزی باید به سمت ایجاد تحول در شهرستان‌ها برود تا پروژه‌های اولویت دار اجرایی و به سرعت عملیاتی شود.

عاملی افزود: تا ۱۵ تیرماه شورای کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها فرصت دارند تا با برگزاری جلسه شورای کمیته برنامه ریزی توزیع اعتبارات را انجام داده تا به سرعت شاهد مبادله موافقت نامه‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تصمیم گیری های جلسه شورای برنامه ریزی و کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها به عنوان فصل الخطاب لازم الاجرا است و ما سعی می‌کنیم تخصیص‌ها را به موقع انجام داده و جذب اعتبارات را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۷۰ درصد سرجمع اعتبارات استانی است و بهتر است در شهرستان‌ها نیز رعایت عدالت در توزیع منابع را شاهد باشیم.

عاملی توجه به ظرفیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۲ را یادآور شد و بیان کرد: سرجمع اعتبارات سال گذشته از محل منابع ملی ۱۷۱ درصد تخصیص یافته و تلاش بر این است تا در فرصت باقی مانده نیز جذب بیشترین منابع را شاهد باشیم.

وی ضرورت تجلیل و تکریم از مدیران پرتلاش دستگاه‌های اجرایی که در جذب اعتبارات بیشترین اهتمام را دارند، اظهار کرد: از محل مولدسازی امسال ۲ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص می‌یابد.

استانداراردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما امسال شرایط مناسبی را در بحث تهاتر و مولدسازی سرمایه‌های دولتی شاهد هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر این بحث به سرانجام رسیده و امکان عملیاتی شدن این طرح‌ها را شاهد باشیم.

عاملی گفت: پرداخت تسهیلات نیز از محل ماده ۱۶ و ۱۸ به جد پیگیری می‌شود تا پروژه‌های سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و بخش‌های کشاورزی و گردشگری به سرانجام برسد.

وی در مورد سیل اخیر افزود: برای جبران خسارت سیل نیز بهتر است از اعتبارات و منابع ملی بهره بگیریم چرا که منابع محدود استانی نمی‌تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

استاندار اردبیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌های خود را برای طرح در قالب پیشنهادات مؤثر برای برنامه هفتم توسعه آماده کرده و ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار