فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

جام کافا دستاورد فنی نداشت؛ به تعداد گل‌ها و بازی‌های ملی‌پوشان اضافه شد

به رونالدو کاری ندارم اما همینجوری بوده که رکورد آقای علی دایی را زدند/ سرمربی تیم ملی همان تیم کی‌روش را برداشته‌ است/‌ سرمربی تیم ملی با بچه‌ها طوری برخورد کند که حرف‌شنوی داشته باشند نه اینکه با اکراه از زمین خارج شوند

تهران (پانا) - مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال بر این باور است که حضور تیم ملی کشورمان در بازی‌های جام کافا دستاورد فنی برای تیم نداشته و فقط به تعداد گل‌ها و بازی‌های ملی بازیکنان افزوده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جام کافا دستاورد فنی نداشت؛ به تعداد گل‌ها و بازی‌های ملی‌پوشان اضافه شد

تیم‌ ملی فوتبال ایران در ‌تورنمنت کافا ‌‌با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست قهرمان این مسابقات شود. مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره حضور تیم ملی کشورمان در این مسابقات اظهار کرد: «‌برای بازی با قرقیزستان، افغانستان و تاجیسکتان، ازبکستان و ترکمنستان نمی‌توان ارزیابی عملکرد کرد. دو حسن این رقابت‌ها این بود که تعداد گل‌ها و بازی‌های ملی بازیکنان افزایش پیدا کرد.»

وی ادامه داد: «من قبلا هم گفته‌ام تیم ملی ما یک بازی با تیم ملی ترکیه انجام دهد، اگر چهار گل نخوردند من اسمم را عوض می‌کنم. در ضمن سرمربی تیم ملی همان تیم کی‌روش را برداشته است، نه پوست‌اندازی صورت گرفته و نه جوان‌گرایی شده است. نه به بچه‌هایی که در لیگ زحمت کشیدند بازی رسیده است؛‌ مطمئنا جام ملت‌های آسیا هم با همین نفرات بازی خواهند کرد.»

فنونی‌زاده گفت: «الان تمام ایران می‌گویند زوج شجاع و کنعانی در دفاع عالی است اما باز هم می‌بینید که این یکی را دعوت نمی‌کنند آن یکی را طور دیگری و به همان زوجی چسپیده‌اند که 6 گل در جام جهانی خوردند.»

این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه به نظر من جام کافا دستاورد آن‌چنانی برای ما نداشت، گفت: «‌الان هم تا شروع جام ملت‌ها ممکن است 5 تا فیفادی باشد، کادر فنی باید فشار بیاورد که ‌بازی خوب داشته باشیم. اصلا یک بازی درون‌اردویی برگزار کنند مثلا تیم الف و ب، آن‌جا ماهیت تیم مشخص می‌شود. الان هم 99 درصد ارنج ما مشخص است.»

جلوی افغانستان ‌نباید طارمی را به زمین بفرستیم. پس آن فورواردهایی که دعوت کرده‌ای را کی‌ می‌خواهی بگذاری؟! به رونالدو کاری ندارم اما همینجوری بوده که رکورد آقای علی دایی رو زدند

وی تاکید کرد: «نکته‌ای هم که آقای سرمربی باید به آن توجه داشته باشد این است که تعدادی از این بچه‌ها در اروپا و ... بازی می‌کنند. طوری باید با این‌ها برخورد شود که حرف‌شنوی داشته باشند. نه اینکه مثلا یکی از بازیکنان را می‌خواهد تعویض کند با اکراه از زمین خارج می‌شود.»

فنونی‌زاده در ادامه با بیان اینکه اگر من هم باشم همین ترکیب را می‌‌چینم، افزود: «‌اما نکته اینجاست که جلوی افغانستان ‌نباید طارمی را به زمین بفرستیم. پس آن فورواردهایی که دعوت کرده‌ای را کی‌ می‌خواهی بگذاری؟! به رونالدو کاری ندارم اما همین جوری بوده که رکورد آقای علی دایی رو زدند. باید در مقابل برخی از تیم‌ها مثلا همین تاجیکستان و ازبکستان و افغانستان و ... بچه‌هایی را به زمین بفرستند که دیده نشده‌اند. سه بازی انجام دادیم، دو ‌بازی‌‌ را بیرانوند ایستاد و یکی دیگر را هم نیازمند؛ پس آن گلر سوم را چرا بردیم!.»

وی با تاکید بر اینکه بازی‌هایی این‌چنینی کمک شایان توجهی از نظر فنی به تیم نمی‌کند اما به گل‌ها و تعداد بازی‌های ملی‌‌ بازیکنان اضافه می‌شود، گفت: «الان خیلی از بازیکنان قدیم ما می‌گویند که ما 70 بازی ملی کرده‌ایم، مثلا مالدیو را هم حساب کرده‌اند. بچه‌های دهه شصت و دهه هفتاد سالی چهار بازی ملی کرده‌اند. تمام بازی‌هایی که ما دوستانه در آلمان، اتریش یا شوروی و ... انجام دادیم اصلا به حساب نیامده است. اما خوشبختانه این‌ها هم ماشین 30 میلیاردی دریافت می‌کنند، هم قراردادهای آن‌چنانی و بقیه هم مسائل هم ... . تعویض هم که می‌شوند با اکراه از زمین خارج می‌شوند انگار که تیم، محلی است. آقای قلعه‌نویی یک مربی حرفه‌ای است و باید این موارد را مدیریت کند. فقط چالش بزرگ تیم ملی ما همین است که بازیکن وقتی تعویض می‌شود عوض اینکه بیاید زمین را ماچ کند، طرف تعویض را ماچ کند، از آن طرف زمین بیرون می‌رود؛ یعنی من را نباید تعویض کنی!.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار