وزیر امور خارجه:

از مرحله گفت‌وگوهای محض در منطقه عبور کرده‌ایم

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با بیان اینکه در منطقه از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم و وارد همکاری‌های متنوع و چند جانبه شده‌ایم به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در شهریور ماه در نیویورک اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
از مرحله گفت‌وگوهای محض در منطقه عبور کرده‌ایم

حسین امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران با همتای عمانی خود در مسقط در تشریح نتایج گفت‌وگوهایش با مقامات عمان، گفت: امروز گفت‌وگوهای مهم و سازنده‌ای با همکارم وزیر امور خارجه عمان داشتم. رایزنی‌ها قبل از هر چیزی در خصوص توافقات رؤسای دو کشور به ویژه در سفر اخیر سلطان عمان به تهران و توافقات صورت گرفته در جریان این سفر بود.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مسیر پیگیری توافقات بین دو کشور به خوبی در حال پیشرفت است و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری از موضوعات مورد توجه ماست.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما معتقدیم در منطقه از مرحله گفت‌وگوهای محض عبور کرده‌ایم و وارد همکاری‌های متنوع و چند جانبه شده‌ایم به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری نشست وزیران امور خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در شهریور ماه در نیویورک اشاره کرد و گفت: من و همکارم وزیر خارجه عمان و پیش از آن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار در منطقه می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

امیر عبداللهیان ادامه داد: من و وزیر خارجه عمان اتفاق نظر داریم که دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

وی گفت: ما از ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف افزایش همکاری‌ها جهت ایجاد صلح و ثبات و توسعه در منطقه تشکر می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار