دبیر دومین نمایشگاه تخصصی «اسباببازی و صنایع وابسته»:
بیش از ۱۲۰ تولیدکننده در دومین نمایشگاه صنعت اسباببازی حضور دارند
تهران (پانا) - دبیر دومین نمایشگاه تخصصی «اسباببازی و صنایع وابسته»از حضور بیش از ۱۲۰ تولیدکننده در دومین نمایشگاه صنعت اسباببازی خبر داد.
امیر بهادری فرد، عضو هیات مدیرۀ انجمن تولیدکنندگان اسباببازی ایران و دبیر دومین نمایشگاه تخصصی اسباببازی و صنایع وابسته، در گفتوگو با پانا با اشاره به این امر که «نمایشگاه ایرانتویکس ۱۴۰۲» از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه سال جاری، به همت انجمن تولیدکنندگان اسباببازی ایران، در مجموعۀ نمایشگاهی «شهر آفتاب» تهران برگزار میشود.
وی در ادامه، با اشاره به این موضوع که این انجمن، از سال ۱۳۹۵ به همت تعدادی از فعالین عرصۀ تولید صنف اسباببازی ایران بهمنظور پر کردن خلأ نبود یک نمایندۀ بخش خصوصی در ارکان تصمیم گیر کشور، فعالیتهایی را برای تشکیل یک انجمن صورت داده است و نخستین نشست مجموعۀ این انجمن در سال ۱۳۹۶ برگزارشده است و هیاتمدیرۀ دورۀ اول آغاز به کارکرده است، افزود: در حال حاضر، هیئتمدیرۀ دورۀ سوم در حال فعالیت است و من نیز این افتخار رادارم که توانستهام بهعنوان یکی از اعضای هیات مدیره، مورد اعتماد اعضای هیات مدیره قرار بگیرم، رأی دوستان را به خود جلب کنم و مشغول به فعالیت باشم.
بهادری فرد، با اذعان به این امر که انجمن اهداف و مأموریتهایی خاص را در برنامۀ کاری خویش دارد که میتوان بهعنوانمثال به افزایش تعداد، تنوع تولید و تولیدکننده، همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی این صنف اشاره کرد، ادامه داد: توسعۀ بازار و شبکۀ توزیع و فروش و افزایش سهم اسباببازی در سبد مصرف خانوار و افزایش و گسترش بازارهای صادراتی نیز، در کنار توسعۀ بازار مصرف اسباببازی در کشور، ازجملۀ مهمترین اهداف تشکل این انجمن و رسالتهای این نهاد است.
عضو هیاتمدیرۀ انجمن تولیدکنندگان اسباببازی ایران، با اشاره به این نکته که انجمنهای صنفی در حالت کلی، برای رسیدن به اهداف خویش شیوههای متفاوتی را در نظر میگیرند و در این میان، انجمن تولیدکنندگان اسباببازی ایران برای رسیدن به این اهداف، از سال گذشته تصمیم به برنامهریزی برگزاری یک نمایشگاه تخصصی گرفته است و برنامهریزیهای لازم در این خصوص انجامشده است، اضافه کرد: قبلاً با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، جشنوارۀ ملی اسباببازی در ادوار مختلف برگزارشده است و در دورههای چهارم و پنجم در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، این انجمن توانست نمونههایی از نمایشگاه تخصصی اسباببازی را در جشنواره پیادهسازی کند که مورد استقبال مخاطبان، صنف و اهالی آن قرار گرفت، اما میتوان گفت که قبل از این رویداد، نمایشگاه اسباببازی در این صنف جایگاه ویژهای نداشته است.
وی با اذعان به این امر که با تکیهبر تجربههای بهدستآمده در این زمینه، این انجمن توانسته است برنامهریزیهایی را در جهت پایهگذاری یک رویداد بزرگتر انجام بدهد و یک نمایشگاه تخصصی را پایهریزی کند، اظهار داشت: نخستین دورۀ این نمایشگاه سال گذشته برگزار شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت و امسال نیز، کوشیدیم با برنامهریزی بهتر و قویتر و با اعتمادبهنفس بیشتر، توانستیم در جهت برگزاری دورۀ دوم این نمایشگاه گام برداریم.
بهادری فرد، ضمن اظهار امیدواری در این زمینه که بتوان این رویداد را در سالهای آتی نیز ادامه داد، تصریح کرد: نمایشگاه اهداف مختلفی را دنبال میکند و میتوان گفت که یک نمایشگاه تخصصی، در درجۀ اول به رشد و توسعۀ برندها میپردازد و حضور مستقیم شرکتکنندهها در اکوسیستم صنعت جهت ارائۀ آخرین تولیدات و خدمات مرتبط خویش اتفاق میافتد و ارتباط بیواسطه و مستقیم با مشتریان عمده و ایجاد فضای گفتگوی مستقیم در چنین نمایشگاههایی از دیگر مزیتهای برگزاری این دست از نمایشگاههاست.
دبیر دومین نمایشگاه تخصصی اسباببازی و صنایع وابسته، بابیان این نکته که تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، از آخرین تولیدات صنعت اسباببازی در کشور باخبر میشوند و شبکهسازی میان کسبوکارهایی که اهداف مشترک دارند و میتوانند شبکههای تولید و تأمین یکدیگر با پوشش دهند و تکمیل کنند، از دیگر مزیتهای برگزاری چنین نمایشگاههایی است، خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه تخصصی «ایرانتویکس» با عنوان نمایشگاه تخصصی اسباببازی و صنایع وابسته در بیش از ۵ هزار متر فضای نمایشگاهی، از ۳۱ خردادماه تا ۳ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد که این موضوع، خود یک دستاورد مهم در حوزۀ صنعت اسباببازی در کشور است.
بهادری فرد از حضور ۱۲۰ تا ۱۵۰ برند تولیدکنندۀ اسباببازی در کشور خبر داده و با تأکید بر این مفهوم که تا به امروز کمتر این اتفاق افتاده است که در چنین رویدادی، این تعداد از تولیدکنندگان گرد هم بیایند، یادآور شد: در این فرصت، تولیدکنندگان میتوانند دستاوردهای خویش را به نمایش بگذارند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و فرصتهای خویش را در جهت پیشبرد اهداف صنعتی، توسعه بدهند.
این مقام مسئول، ضمن اظهار امیدواری در این زمینه که برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی اسباببازی و صنایع وابسته، میتواند گام مهمی در جهت زمینهسازی و هموار کردن مسیر برای برگزاری ادوار بعدی این نمایشگاه باشد، اظهار امیدواری کرد: امید آن داریم در کنار تولیدکنندگان و اهالی این صنعت که تجربههای خوبی را در این زمینه به دست آوردهاند، بتوانیم تجارب ارزشمندی را به دست بیاوریم.
وی در پایان با تأکید بر این امر که این نمایشگاه بهمنظور تبادلنظر اهالی این صنعت برگزارشده و مخاطبان آن، تصمیم گیران این حوزه و فعالان این صنعت هستند و زمینهای برای فروش محصولات وجود ندارد، گفت: مدیران مدارس، مدیران مهدهای کودک، فروشندگان عمده، تجار و صادرکنندگان، ازجملۀ کسانی هستند که میتوانند زنجیرۀ ارزشی صنعت اسباببازی را تکمیل کنند و روند تولید، توزیع و عرضه تأثیر بگذارند تا درنهایت مصرفکننده نیز بتواند به مطلوب خویش در این زمینه برسد.
گفتنی است دومین نمایشگاه تخصصی اسباببازی و صنایع وابسته «ایرانتویکس» در حوزههای مختلفی همچون عروسک، بازیهای فکری و رومیزی، پازل، بازیهای چوبی و بازیهای آموزشی،از ۳۱ خردادماه تا ۳ تیرماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی شهر آفتاب، واقع در تهران، بزرگراه خلیجفارس برگزار میشود.
ارسال دیدگاه