رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد؛

تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون و تریلی به سامانه سپهتن با کمک وزارت دفاع

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور فراجا از تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده ای به سامانه سپهتن با کمک وزارت دفاع تا پایان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون و تریلی به سامانه سپهتن با کمک وزارت دفاع

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سپهتن، سامانه ای برای مدیریت هوشمند و افزایش بهره وری در حوزه حمل و نقل عمومی است که از سال ۹۳ روی اتوبوس ها نصب شده است و امروز ۱۲ هزار اتوبوس این نرم‌افزار ۱۰۰درصد ایرانی که ساخت شرکت صنایع الکترونیک ایران است را دارا هستند و از این طریق رفتارهای ترافیکی آنها کنترل می شود.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: یکی از کارهایی که با ابتکار پلیس و همکاری وزارت دفاع و دستگاه های دیگر از سنوات قبل دنبال شد این بود که ما بتوانیم کامیون، تریلی و تانکرهایی که کنترل نمی شوند را به صورت سیستماتیک و هوشمند کنترل کنیم.

سردار هادیانفر با اشاره به تجهیز ۳۶۸ هزار دستگاه ناوگان باری جاده ای به سامانه سپهتن گفت: با مصوبه دولت، تا پایان امسال ۳۶۸ هزار دستگاه کامیون، تریلر و تانکر به این سامانه مجهز می شوند تا بر تردد و تخلفات آنها نظارت داشته باشیم چراکه اکنون هیچ نظارتی بر این وسایل نقلیه و رفتارهای پرخطر آنها وجود ندارد.

گفتنی است بعد از نصب این سامانه، حرکت کامیون و تریلی ها از مبدا تا مقصد و مواردی از قبیل نحوه رانندگی، وضعیت راننده و سایر موارد را همانند اتوبوس ها کنترل خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار