یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

اردوهای شغلی بهترین روش آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف است

تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت آموزش مفاهیم عملی اقتصاد به دانش آموزان پیشنهاد داد اردوهای شغلی برای دانش آموزان برگزار شود تا از نزدیک مشاغل مختلف را لمس کنند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای شغلی بهترین روش آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف است

سیاوش غیبی‌پور، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه آشنایی با مفاهیم عملی اقتصاد از سنین کودکی بسیار اثربخش است، عنوان کرد‌: «آموزش اقتصاد به صورت نظری برای کودکان چندان مفید فایده نیست اما استفاده از ابزارهایی برای آموزش عملی بسیار مؤثر و کارآمد است.»

آشنایی با مفهوم کمیابی مسیری برای آشنایی دانش آموزان با آینده اقتصادی‌شان است

غیبی‌پور عنوان کرد: «هر مدرسه‌ای می‌تواند متناسب با سبک زندگی هر دانش‌آموز بسته به جغرافیا، زبان و فرهنگ هر منطقه مفاهیم اقتصادی که برای آن دانش‌آ‌موزان کاربردی است را آموزش دهد تا بعدها وقتی وارد بازار کار شدند متناسب با آنچه آموخته‌اند رفتار کنند.»

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: «اگر بخواهیم دانش‌آموزی را با آینده اقتصادی خودش آشنا کنیم خوب است ابتدا مفهوم کمیابی را درک کند و بداند منبعی مانند آب و برق کمیاب است. این موضوع به فرهنگ مصرف منابع انرژی و سوخت کشور بسیار کمک می‌کند.»

باید تفکر دانش‌آموز را به سمت تولید ببریم

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: «روش‌های آموزش به دانش آموزان باید جذاب باشد. ضمن اینکه دانش‌آموز باید مهارتی را آموزش ببیند که کمکش کند و بتواند از تفکر کنکور و دانشگاه خارج شود. درواقع خوب است دانش‌آموز را به سمت تولید ببریم و باید نظم و هزینه کرد را به دانش آموزان آموزش بدهیم.»

وی افزود: «یکی از روش‌هایی که با آن دانش‌آموز مدیریت مالی را آموزش می‌بیند، مدیریت پول هفتگی‌اش است.»

برگزاری اردوهای شغلی دانش‌آموز را در مسیر صحیح هدایت تحصیلی قرار می‌دهد

این کارشناس اقتصادی درباره نحوه آشنایی دانش آموزان با شغل آینده‌شان پیشنهاد برگزاری اردوهای شغلی را داد و عنوان کرد: «اینکه این دانش آموزان بعدها متناسب با رشته و شغلشان در کنار کارخانه‌ها و کارگاه‌ها حضور داشته باشند کمک می‌کند تا مسیر هدایت تحصیلی و شغلی صحیحی را طی کنند. در همین راستا برگزاری اردوهای شغلی برای دانش‌آموزان می‌تواند بسیار مؤثر و انگیزه‌بخش باشد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه شغل‌ها در سال‌های اخیر متنوع و متکثر شده است و دانش‌آموز باید از وجود شغل‌های جدید آگاهی پیدا کند، اردوهای شغلی دانش‌آموزی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار