با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان صورت گرفت:

تجلیل از ۱۸۹ دانش‌آموز و ۳۲ معلم برگزیده مسابقات قرآن استان کرمان

کرمان (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ۱۸۹ دانش‌آموز و ۳۲ معلم برگزیده مسابقات قرآن، نماز و عترت استان تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از ۱۸۹ دانش‌آموز و ۳۲ معلم برگزیده مسابقات قرآن استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر دانش آموزی که از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه اول می شود باید بتواند قرآن را روان بخواند.

رضا رضایی با تاکید بر نهایت استفاده از فضاهای اردوگاهی برای برپایی اردوهای یک یا دو روزه برای دانش آموزان، عنوان کرد: آموزش و پرورش فعالیت های گوناگونی دارد، اما موضوع مهم این است که بتوانیم مدرسه زندگی را ایجاد کنیم تا انسانی ساخته شود که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۲۰ هزار شهید سرافراز و جانباز زیادی تقدیم انقلاب شده است تا همه ما کشورمان را بسازیم، آینده از آن شما دانش آموزان است هر کس تلاش بیشتری کند در آینده موفق تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان در مرحله استانی با رقابت ۵۲۳ نفر از منتخبان مرحله مقدماتی از روز ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزبانی منطقه راین و ناحیه یک کرمان برگزار شد.

رضایی گفت: مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی در ۱۳ رشته و در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری بر گزار می شود که در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار نفر یعنی حدود ۵۰ درصد دانش آموزان استان در مرحله آموزشگاهی شرکت کرده اند و از این تعداد ۲۹۴۰ دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: مسابقات استانی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد، مرحله مقدماتی مسابقات استانی به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد و حدود ۴۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از این تعداد ۴۱ دانش آموز پسر و ۳۶ دانش آموز دختر در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که مسابقات مرحله کشوری تیر و مرداد ۱۴۰۲ در استان های خراسان رضوی و کرمانشاه برگزار می شود، گفت: در بخش فرهنگیان نیز ۳۲۰ نفر در مرحله مقدماتی و ۱۲۳ نفر در مرحله نهایی شرکت کردند که از این تعداد ۱۰ نفر در مسابقات مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

مراسم تجلیل از دانش آموزان و معلمان برگزیده مسابقات قرآن، نماز و عترت در مرحله استانی با حضور رضا رضایی، مدیرکل و سید اصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان و... در سالن اجتماعات امام حسین (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار