در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

توجه به ساحت‌های استعدادی دانش‌آموزان در طرح شهاب

تهران (پانا) - طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تحت عنوان برنامه «شهاب» از سوی بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در حال اجراست و طبق گفته معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان، در طرح شهاب به ساحت‌های استعدادی دانش‌آموزان مستعد توجه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به ساحت‌های استعدادی دانش‌آموزان در طرح شهاب

برنامه ملی «شهاب» در همه استان‎های کشور در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم اجرا می‌شود و هدف اصلی این برنامه، شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر کشور و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای آنان است که مهم‌ترین برنامه شناسایی مستعدان برتر در عرصه آموزش عمومی و اولین همکاری گسترده بنیاد نخبگان و وزارت آموزش و پرورش کشور است.

محمد صادق موحد، معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان به پانا گفت: «سیاست زمینه‌سازی و هدایت دوره دوم ابتدایی تنوع بخشی به موقعیت‌ها و تجربه‌های یادگیری برای تمام دانش‌آموزان،پیمایش تمام دانش‌آموزان در حوزه‌های استعدادی متنوع توسط آموزگاران، ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایه «اثرگذاری نخبگانی» از جمله سیاست‌هایی است که تدوین و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است. این سیاست‌ها در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه تا سال ۱۳۰۴ در دستور کار شورای راهبری طرح شهاب قرار دارد.»

وی با تاکید بر اینکه طرح شهاب به ساحت‌های استعدادی دانش‌آموزان مستعد توجه دارد، گفت: «در این راستا چند حوزه استعدادی شناخته شده است که در طرح شهاب دنبال می‌شود از جمله استعداد کلامی، استعداد اجتماعی، استعداد علوم، استعداد حرکتی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فرهنگ دینی و استعداد فضایی دانش‌آموزان که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خلاقیت و مهارت حل مساله در دانش‌آموزان مستعد نتیجه‌بخش بوده است.»

معاون آینده‌سازان بنیاد نخبگان تاکید کرد: «با توجه به مأموریت‌های بنیاد در سند راهبردی کشور در امور نخبگان، ایستگاه‌های مسیر نخبگی در طرح شهاب شناسایی می‌شود و با کمک نهادهای مرتبط برای پشتیبانی از مشمولان برنامه‌ریزی‌های آتی انجام می‌شود و این مسیر در سال جاری به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار