روسای کمیسیون‌های مجلس برای سال چهارم انتخاب شدند

تهران (پانا) - انتخابات اعضای هیات رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
روسای کمیسیون‌های مجلس برای سال چهارم انتخاب شدند

‌نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (یکشنبه 28 خرداد ماه) با دستور کار انتخاب اعضای هیأت رئیسه کمیسیون برگزار شد.

کمیسیون عمران‌

در این نشست ‌محمدرضا رضائی کوچی برای چهارمین سال پیاپی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رییس کمیسیون عمران مجلس انتخاب شد. همچنین کمال علی پورخنکداری و احمد دنیامالی نیز به عنوان نایب اول و دوم رییس کمیسیون انتخاب شدند. احمد جباری به عنوان دبیر اول و آرا شاوردیان به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند. همچنین عبدالجلال ایری به عنوان سخنگوی عمران مجلس انتخاب شد.‌

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

‌بر اساس آرای اعضای این کمیسیون، «وحید جلال‌زاده» نماینده مردم ارومیه به عنوان رئیس، «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم شیراز و زرقان به عنوان نایب رئیس اول و «شهریار حیدری» نماینده مردم «قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب» به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین «ابوالفضل عمویی» نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» به عنوان سخنگو، «علی علی‌زاده» نماینده مردم «مراغه و عجب شیر» و «یعقوب رضازاده» نماینده مردم «سلماس» به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه چهارم یازدهمین دوره مجلس انتخاب شدند.‌

کمیسیون برنامه و بودجه

نتایج انتخابات ‌هیات‌ رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس برای اجلاسیه چهارم هم به شرح زیر است:

حمیدرضا حاجی بابایی‌: رئیس

مهرداد گودرزوند چگینی‌: نائب رئیس اول

محمد خدابخشی: نائب رئیس دوم

محمد مهدی مفتح: سخنگو

کمیسیون انرژی

طبق آرای اعضای این کمیسیون فریدون حسنوند به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شد، احمد مرادی و هادی بیگی‌نژاد به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند، همچنین رحیمی مظفری دبیر اول و کیوان مرادیان دبیر دوم کمیسیون شد و ‌مصطفی نخعی به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شدند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

در جریان‌ انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون نیز، علیرضا منادی سفیدان به عنوان رئیس، مهدی اسماعیلی به عنوان نایب رئیس اول و محمد وحیدی نایب رئیس دوم برگزیده شدند.

همچنین شیوا قاسمی‌پور و محمدرضا احمدی به ترتیب دبیران اول و دوم و احمد حسین فلاحی به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

کمیسیون صنایع و معادن

در جریان‌ انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون نیز، اکبری تالارپشتی به عنوان رئیس، ‌مهدی عسگری و ‌علی جدی به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند. همچنین الله وردی دهقانی به عنوان دبیر اول و یوسف داوودی به عنوان دبیر دوم و روح الله عباسپور ‌به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

کمیسیون بهداشت و درمان

طبق نتایج انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون هم، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان به عنوان رئیس و سیدمحمد پاک مهر نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان و علی اصغر باقرزاده نمایده مردم بابلسر و فریدونکنار به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

همچنین اعضای کمیسیون بهداشت، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت و رضا آریان پور نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش را به عنوان دبیران اول و دوم و سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه را به عنوان سخنگوی این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم انتخاب کردند.‌

کمیسیون اجتماعی

در نشست بعدازظهر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز انتخابات هیأت رییسه برای اجلاسیه چهارم برگزار و ولی اسماعیلی به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد. همچنین مهدی عیسی‌زاده و عباس گودرزی به ترتیب به‌عنوان نایب رییس اول و دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند، همچنین حسین گودرزی در جایگاه سخنگوی این کمیسیون قرار گرفت. ‌حسین حاتمی و علی‌اکبر بسطامی به عنوان دبیران اول و دوم انتخاب شدند.

کمیسیون فرهنگی

در جریان انتخابات اعضای هیات رییسه کمیسیون فرهنگی هم مرتضی آقا تهرانی به عنوان رئیس، سیدعلی یزدی خواه نایب رئیس اول و بیژن نوباوه وطن به عنوان نایب رئیس دوم برگزیده شدند.

همچنین سیدصادق طباطبایی نژاد و زهره سادات لاجوردی به ترتیب به عنوان دبیران اول و دوم و احمد راستینه هفشجانی به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

کمیسیون اقتصادی

اعضای هئیت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای اجلاسیه چهارم مشخص شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:

رئیس کمیسیون: محمدرضا پور ابراهیمی

نائب رئیس اول: سیدکاظم موسوی

نائب رئیس دوم: غلامرضا مرحبا

سخنگو: مهدی طغیانی

دبیر اول : انور حبیب زاده

دبیر دوم :سید غنی نظری.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

محمدصالح جوکار برای چهارمین سال ریاست کمیسیون امور داخلی و شوراها را برعهده گرفت. حمیدرضا کاظمی و محمدحسن آصفری نیز به ترتیب نواب اول و دوم کمیسیون شدند.

با رأی اعضای این کمیسیون فاطمه مقصودی به عنوان دبیر اول و رسول فرخی میکال به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند و ولی‌الله بیاتی نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تعیین شد.

کمیسیون کشاورزی

در انتخابات اعضای هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی نیز، محمدجواد عسکری به عنوان رئیس و همچنین رحمت اله نوروزی و علیرضا عباسی نیز به عنوان نایب اول و دوم رئیس کمیسیون انتخاب شدند.

‌احد آزادی خواه به عنوان دبیر اول و امان اله حسین پور به عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند. همچنین علیرضا نظری به عنوان سخنگوی عمران مجلس انتخاب شد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار