بهادری جهرمی : وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکاست

آمریکا با پرچم حقوق بشر به جهان آسیب می‌رساند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت می‌گوید برگزاری رویدادهایی چون جشنواره حقوق بشر آمریکایی‌ بهانه‌ای است برای پرداختن به ظلم هایی که آمریکا در جهان انجام داده است و دولت طی هفته‌های گذشته لایحه‌ای را درباره حمایت از شهروندان و اتباع ایرانی که با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا متضرر شدند تنظیم کرده است زیرا حمایت از ایرانیان را وظیفه خود می‌داند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بهادری جهرمی : وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکاست

صبح امروز نشست خبری و آیین رونمایی پوستر جشنواره جشنواره بین‌المللی افشای «حقوق بشر آمریکایی» با حضور علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت و رئیس شواری سیاست‌گذاری، اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره و جواد تمدنی مدیر روابط عمومی جشنواره در خانه اندیش‌ورزان جوان برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی گفت: دبیرخانه این جشنواره از سال ۱۳۹۵ و پس از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص ضرورت نام‌گذاری افشای حقوق بشر آمریکایی با توجه به جنایات آمریکا علیه کشورمان شکل گرفت و این رویداد پس از آن به صورت کاملا مردمی برگزار شد.
وی اضافه کرد: این رویداد در دو بخش برگزار خواهد شد بخش اول جشنواره امسال که از ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود مربوط به تجلیل و اهدا نشان افشای حقوق بشر آمریکایی به افرادی است که در پنج زمینه اقتصادی و مقابله با تحریم‌های امریکایی‌ها، مقابله با اقدامات دولت امریکا، افراد برجسته حوزه بین‌الملل، افراد فعال حوزه هنر و گروه‌های مرد‌م‌نهاد خواهد بود.
همچنین بخش دیگر جشنواره در چهار زمینه کارتون، نماهنگ، استندآپ‌گمدی و شعر طنز جشنواره فراخوان خواهد داشت و فراخوان علمی و پژوهشی نیز شامل سه عنوان اصلی نشست‌های علمی، فراخوان و حمایت از کتاب‌ها خواهد بود.

آجرلو یادآور شد: فراخوان رسانه‌ای جشنواره شامل رسانه‌های مکتوب و مجازی است و دبیرخانه امسال در دو مقطع زمانی فعالیت‌ها را سامان داده است؛ مقطع اول ۱۲ تیرماه است و سپس مراسم اختتامیه و اعلام نتایج ۲۸ مرداد در سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد خواهد بود. موضوع محوری دبیرخانه و ششمین جشنواره زن در آینه حقوق بشر آمریکایی است؛ امسال به صورت ویژه نگاه ایالات آمریکا درخصوص زنان را مورد توجه قرار خواهیم داد.
به گفته آجرلو نمایشگاه‌های شهری و سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه سراسر کشور درخصوص افشای حقوق بشر امریکایی از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی و هنری است همچنین همزمان با ایران دو کشور حوزه مقاومت و آمریکای لاتین جشنواره برگزار می شود و این رویداد گستره ملی و بین‌المللی خواهد داشت.

در ادامه این نشست علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به اینکه کارنامه حقوق بشری امریکا از داخل خود آمریکا تا شرق عالم گسترده است، گفت: حضور من به احترام این فعالیت خودجوش و مردمی و مردمی بودن این جشنواره است. یکی از حرفه‌ای ترین و قوی ترین ابعاد حرکت ایالات متحده امریکا پیشرو بودن این کشور در دروغ‌گویی است. این کشور هنرمندانه دروغ‌ها را واقعیت و حقایق را به شکل وارونه نشان می‌دهند.

سخنگوی دولت یکی از مصادیق اقدامات آمریکا استفاده تبلیغاتی آن از موضوع اخلاقی و نگاه ابزاری به مقوله حقوق بشر و وارونه جلوه دادن آن دانست و افزود: این ام در ابعاد نظری و حتی عملی دیده می‌شود به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین مصادیق این مقوله تفصیل و حاکم کردن نگاه کانت به عنوان یک نظریه‌پرداز اخلاقی در بشریت است. در حالی که نگاه کانت به انسانیت و نژادهای مختلف به‌گونه‌ای است که سیاه پوستان را به دلیل سیاه بودن پوست‌شان مستحق هر اهانتی می‌داند و در همین خصوص نگاه اسلام و مسلمانان را به انسان‌ها وارونه جلوه می‌دهد.

وی تاکید کرد: وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکاست و این موضوع در حوزه نظر و عمل به خوبی قابل بررسی است.

به گفته سخنگوی دولت کارنامه آمریکا در حوزه حقوق بشر از داخل امریکا تا شرق و غرب عالم گسترده است و شاهد مصادیق آن هستیم. آمریکایی‌ها ادعای آزادی پوشش دارند اما از حضور زنان پوشیده و با حجاب در اماکن مختلف جلوگیری می‌کنند. ادعای حمایت از خانواده دارند اما با همین ادعا به پاشیده شدن خانواده‌ها کمک می‌کنند.

بهادری‌جهرمی در ادامه با بیان اینکه تحریم با ادعای حقوق بشری امریکایی‌ها و غربی‌ها ناسازگار است، یادآور شد: آنها از حقوق بشر دم می‌زنند اما از تحریم و حق تحریم حمایت می‌کنند. به‌راحتی از حق علم و پژوهش‌های صلح آمیز از حقوق افراد اشخاص ملت‌ها و حتی کشورها کوتاهی کرده و با عنوان تحریم آنها را از حق قانونی خود محروم می‌کنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا حتی حقوق موسسات و شرکت‌های امریکایی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و طبق برآوردها شرکت‌ها و موسسات آمریکایی 40 میلیارد دلار تحریم‌های امریکا را دور زدند یعنی در داخل خود امریکایی‌ها نیز این تحریم بر ضد افراد و اشخاص است. اما آنها همجنان از تحریم حمایت می‌کنند.

بهادری جهرمی در ادامه با طرح این سوال که چه کسی با سیاست‌های خود 6 میلیون سوری را آواره کرد ، گفت: چه کسی با فشار دادن یک دکمه و با انجام حمله اتمی 220 هزار ژاپنی را نابود کرد؟ مسئله‌ای که آثار آن هنوز در نسل‌های آینده این کشور دیده می‌شود. تحقیق شود چه کسی داعش را ایجاد کرد و چه کسی 8 هزار مسلمان را در بوسنی کشت چه کسی این وضعیت را برای افغانستانی‌ها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: مصادیق بی شماری برای رفتارهای ضدحقوق بشری آمریکا می‌توان برشمرد،هسته حقوق بشر آمریکایی می‌تواند ابعاد و زوایای مختلف رفتار متناقض آمریکا را در مقوله حقوق بشر نمایان سازد و می‌توان از این فرصت برای بیان حقایق موجود بر عملکرد امریکا در حوزه حقوق بشر و پوشالی بودن این ادعا استفاده کرد.

بهادری‌ جهرمی در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که دولت طی هفته‌های گذشته لایحه‌ای را درباره حمایت از شهروندان و اتباع ایرانی که با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا متضرر شدند تنظیم کرده، اظهار کرد: دولت حمایت حقوقی از مردم و شهروندان ایرانی را وظیفه خود می‌داند این رویدادها بهانه‌ای است برای پرداختن به ظلم هایی که آمریکا در جهان انجام داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار