معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان

تغییرات کنکور سراسری نیازمند تبیین جامع مشاوران مدارس است

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان در فرآیند مطالعه و انتخاب رشته کنکور سراسری باید اطلاعاتشان را با تغییرات کنکور تطبیق دهند ،گفت مشاوران مدارس برای آگاه‌سازی دانش آموزان از این تغییرات تبیین جامع و درست را در دستور کارشان قراردهند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات کنکور سراسری نیازمند تبیین جامع مشاوران مدارس است

حسین میرزایی با بیان اینکه دوره توانمند سازی مشاورین مدارس در آستانه فصل تابستان درحال برگزاری است، گفت:چنانچه ارزشیابی در خدمت آموزش نباشد برای دانش‌آموز آزار دهنده خواهد بود.
وی در ادامه افزود : لازمه تاثیرگذاری مثبت ارزشیابی ،حضور و نقش فعال تمام ارکان مدرسه در اجرای فرایند آن است.
معاون پرورشی و تربیتی استان به نقش بسزای مشاور مدرسه در فرآیند پیشرفت تحصیلی اشاره کرد و گفت: مشاوره بعد از آزمون ها و امتحانات و همچنین تحلیل و تفسیر عملکرد دانش آموز و کلاس نقش بسیار در کسب نتیجه مطلوب دارد.
وی ادامه داد:درسال تحصیلی جاری، نظام جامع مشاوره ابلاغ شده به استانها و مناطق ابلاغ شده که مستلزم ایجاد تغییر در نگرش مجموعه مشاوره در سطوح مدارس و ستاد در راستای حصول عملکرد مطلوب است.
میرزایی به تغییرات کنکور در سالهای اخیر تاکید کرد و گفت :این تغییرات نیازمند تبیین درست مشاوران در سطوح مدارس هستند تا خانواده ها و دانش آموزان که شاغلان و فعالان آینده جامعه اند،در تصمیم گیری ها و انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی بهترین انتخاب را داشته باشند.
وی با بیان اینکه توانمند سازی جامعه هدف بسیار مهم است گفت: برگزاری دوره های ارتقاء اطلاعات و دانش مشاوران مدارس و مراکز مشاوره در بهبود عملکرد و همسوسازی با نظام جامع مشاوره بسیار ضروری است.

گفتنی است دوره ارتقا اطلاعات و دانش مشاوران مدارس روز یکشنبه ۲۸ خردادماه در محل سالن اجتماعات کانون سهروردی استان زنجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار