ایران در جایگاه هشتم پرورش نوغان در دنیا

تهران (پانا) - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این که ایران در رتبه هشتم پرورش نوغان دنیا قرار دارد، عنوان کرد، تلاش می‌شود این فاصله کاهش پیدا کند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران در جایگاه هشتم پرورش نوغان در دنیا

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسین دماوندی‌نژاد در جشنواره ملی کج‌چینی «برداشت پیله کرم ابریشم» و جشن ثبت جهانی نوغانداری در گیلان اظهار داشت: در جشنواره کج‌چینی سال گذشته مصمم شدیم تا این حرکت را تبدیل به یک رویداد ملی کنیم که امسال محقق شد.

وی با بیان این که این مراسم اولین جشنواره‌ای است که از تمام نوغانداران سراسر کشور دعوت به عمل آورده شده است، افزود: پرورش کرم ابریشم در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود و رویکرد جدیدی برای مردم و خانواده‌ها ایجاد شده است.

دماوندی‌نژاد تصریح کرد: پرورش نوغان در خانواده‌ها مشاغلی را فراهم کرده که خروجی این کار محصولی است که با صنایع فرش و پوشاک ارتباط مستقیم دارد و در حوزه صنعت نیز در بخش‌های مختلفی اعم از خودروسازی و هواپیماسازی قابل استفاده است.

وی افزود: سال گذشته محصولات آرایشی حاصل از آن در برگزاری جشنواره وجود داشت و امسال این محصولات گسترده‌تر ارائه شده که نشان می‌دهد پرورش کرم ابریشم و نوغانداری فقط محدود به تولید نخ نیست.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امروز چین با فاصله بسیار زیاد با دیگر کشور‌های دنیا در تولید پیله کرم ابریشم در جایگاه نخست است و ما در رده هشتم قرار داریم که باید این فاصله را کاهش داده و جلوتر از کشور‌های هند، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان قرار گیریم.

وی با بیان این که در سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ جعبه تخم نوغان تولید و توزیع شد و امسال به ۲۲ هزار جعبه تخم نوغان رسید، افزود: سعی ما بر این است هر سال تولیدات داخلی را دو برابر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار